عمومی

ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه جهت وقوع حوادث فصلی در استان تهران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حمید یزدی آنلاین صبح امروز سه شنبه در حاشیه بررسی دستور دومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و رهبری عملیات مقابله با بحران استان تهران در پاییز که با حضور اعضای ستاد فرماندهی کل قوا برگزار شد. ستاد در اداره کل مدیریت بحران استان تهران و با حضور خبرنگاران اظهار داشت: این جلسه را برگزار کنید. آمار نظرات همه همکاران در مورد موضوع جلسه بود.

یزدی آنلاین یکی از پیشنهادات این جلسه را مکاتبه با استانداران، فرمانداران و شهرداری ها به منظور جمع بندی نظرات عنوان کرد و گفت: در این زمینه تیمی برای جمع آوری وجود دارد. بیاورید این نظرات تشکیل خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به دستاوردها و درس های آموخته شده از سیل مرداد امسال اشاره کرد و گفت: در این راستا پیشنهاد می شود اقدامات ابتکاری متولیان امر به منظور پیشگیری و تشخیص این تجربیات جمع بندی شود. تصادفات احتمالی در آینده از آن استفاده کنیم.

وی بر آمادگی کامل همه دستگاه ها در مواقع بحران تاکید کرد و موضوع آموزش و فرهنگ سازی را در جامعه برای آگاه سازی مردم از ضرورت و ضرورت آن ضروری دانست و گفت: این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

یزدی آنلاین تصریح کرد: مستندسازی تصادفات یکی از موارد اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد و اطلاع رسانی تصمیمات در زمان وقوع حادثه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آه تو وی افزود: این اسناد نمایش دهید و اطلاع رسانی به موقع می تواند از بسیاری از حوادث در طول یک بحران جلوگیری کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر لزوم نظارت بر اقدامات پیشگیرانه دستگاه ها تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ سازی پیشگیری از بروز بحران در سطح جامعه و بین عموم مردم، مدارس، دانشگاه ها و با همکاری نهادهای مختلف، نقاط قوت و ضعفی که باید در رابطه با پیشگیری از بحران بررسی شوند.

وی تاکید کرد: برای مقابله با بحران های احتمالی باید پیشگیری به موقع انجام شود و مدیران نهادها و نهادهای مختلف در این زمینه به کمک یکدیگر باشند و با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و زمستان پیش بینی های لازم از جمله دستگاه ها باید انجام شود. در نظر گرفتن کانال های زهکشی، هرس درختان و فضاهای سبز برای شهرها، دفع زباله و سایر موارد برای جلوگیری از حوادث فصلی با آمادگی کامل و اقدامات پیشگیرانه.

دکمه بازگشت به بالا