اجتماعی

اعلام شهریه مدارس غیردولتی در روز دوشنبه/جزییاتی از فعالیت مدارس بین‌المللی TIS در ایران

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اعلام رسمی شهریه مدارس غیردولتی در روز دوشنبه گفت: امسال 35 نکته برای تعیین شهریه در مدل آموزشی آنها در فعالیت های فرهنگی و آموزشی». درصد شهریه ای که باید با عملکرد مدرسه مرتبط باشد.

احمد محمودزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ایران در راستای تبادل فرهنگ ها و عمدتاً در حوزه های علمی و انتقال مفاهیم کار می کند، گفت: در این راستا مدارسی در خارج از کشور داریم و سایر کشورها نیز در داخل ایران فعالیت می کنند.

وی افزود: اگر دولتی هستند مدیریت این مدارس بر عهده مرکز امور بین الملل است و اگر غیردولتی باشد توسط سازمان مردم نهاد اداره می شود.

رئیس سازمان مردم نهاد وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت مدارس غیردولتی خارجی و بین المللی گفت: 11 مدرسه بین المللی به نام TIS در کشور داریم که به دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل هستند کمک می کند. دارای سه مدرسه TIS در خارج از کشور 28 مدرسه با سیستم آموزشی در کشورهای دیگر یا همان شهروندان، 5 مدرسه خارج از کشور با آموزش از راه دور و 11 مدرسه غیردولتی داریم.

محمودزاده افزود: در مدارس TIS برخی دروس با نظام آموزشی عادی ما در کشور متفاوت است که البته مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است و معمولا برای افرادی که تبعه جمهوری اسلامی هستند ارائه می شود. دانش آموزانی که علاقه مند هستند یا والدینشان در خارج از کشور هستند، از جمله سفیران و برخی از مشاغل دیگر، در این مدارس تحصیل می کنند.

وی افزود: پس از وقفه ای که در گذشته کسب کردیم، مجوز این مدارس را مجدداً صادر کردیم و اقدامات لازم برای مجوز هشت مدرسه بین المللی خارج از کشور و دو مدرسه ملی در حال انجام است. همچنین در نظر داریم در مناطق آزاد مدارس ایجاد کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه همه برندها و امکانات لازم را داریم و خانواده ها نیازی به فریب برخی ترفندهای تبلیغاتی به ویژه در فضای مجازی ندارند، گفت: زبان های مختلف آموزش داده می شود. . به خانواده‌ها توصیه می‌کنم از همین امکانات در کشور استفاده کنند و برای استفاده از این مراکز و مدارس با سازمان ما هماهنگ کنند. امیدواریم تبلیغات فریب خانواده ها را نخورند.

به گفته وی، تا امروز مجوزی برای این نوع موسسات، مدارس و امتحانات نداشتیم.

محمودزاده با اعلام رسمی شهریه مدارس غیردولتی در روز دوشنبه، گفت: امسال 35 امتیاز تعیین شهریه در الگوی آموزش و پرورش برای فعالیت های فرهنگی و آموزشی در نظر گرفته شده است. درصد شهریه ای که باید با عملکرد مدرسه مرتبط باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا