اجتماعی

ساخت مدارس بزرگ مقیاس در دستورکار /آموزش کار گروهی در کلاس درس و مدرسه

دبیرکل شورای آموزش عالی گفت: به منظور اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، می توان یک زندگی خوب و مجتمع های بزرگ آموزشی را به مدارس نمونه در کشور تبدیل کرد و برنامه های آموزشی در این مدارس قابل اجرا است. .

محمود امانی تهرانی ، در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران ، با اشاره به اینکه فضای فیزیکی به عنوان یکی از م theلفه های محیط آموزشی تأثیر زیادی در کیفیت آموزش و همچنین میزان یادگیری دارد ، که یک عامل مهم و م importantثر در یادگیری و جز integ لاینفک فرآیند آموزشی است ، در مورد ایجاد مجتمع های آموزشی در یک زندگی خوب و مدارس بزرگ. بر اساس این سند “مدرسه سازی در کشور رشد چشمگیری داشته است. سازمان ترمیم ، توسعه و تجهیز مدارس کشور اکنون به سمت ساخت” مجتمع های آموزشی “،” مجتمع های خوب زندگی “و” مدارس بزرگ “حرکت کرده است. تحول اساسی در آموزش و پرورش در حال انجام است.

وی افزود: “از دو جنبه می توان به فلسفه زندگی خوب و مجتمع های بزرگ آموزشی نگاه كرد ، یكی از آنها قطعنامه شماره 841 شورای عالی آموزش عالی است كه در آن مجتمع آموزشی در نظر گرفته شده است و دیدگاه دوم سند تحول اساسی آموزش است كه مربوط به آموزش است.” و البته آموزش ، اینها از نظر مفهوم و محتوا ، تأییدهای سازگار داخلی هستند.

دبیرکل شورای آموزش عالی اظهار داشت: “مسئله اساسی این است که برای دستیابی به نتایج و نتایج آموزشی خاص ، باید بین دوره ها هماهنگی ایجاد کنیم ، یعنی اگر فعالیت از نقطه شروع شروع شود ، باید تا نقطه پایان در نظر گرفته شود. در چنین مجموعه های آموزشی ، با مدیریت. با یکپارچه سازی ، می توان برای یادگیری و رشد مداوم ، موثر و پایدار دانش آموزان در طول تحصیل ، از دوره پیش دبستانی تا پایان دبیرستان برنامه ریزی کرد.

امانی افزود: “این امکان ابعاد مختلفی دارد ، به عنوان مثال ، اگر مدرسه بخواهد برنامه های ویژه مدرسه (طراحی بوم) را طراحی كند ، می تواند 12 سال برنامه های خود را طراحی كند و فرایندی را ایجاد كند كه منجر به مارك سازی شود.” این بدان معناست كه علاوه بر برنامه درسی عمومی ، این مدرسه است. این دانش آموزان را در این زمینه های خاص توانمند می سازد ، بنابراین یک جنبه بسیار مهم این ، مدیریت برنامه ریزی یکپارچه است.

وی گفت: “مدارس بزرگ از امکانات بهتری برخوردار هستند. اساساً مدارس بزرگ دارای امکانات ، فرصت ها و توانایی هایی هستند که مدارس کوچک به ندرت می توانند به آنها دسترسی داشته باشند و این امکانات به مدیر مدرسه در برنامه ریزی کمک می کند.” سازماندهی ، پیاده سازی و ارزیابی بهترین عملکرد. فرض کنید این مدارس دارای سالنی متناسب با سن هستند.این سالن در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری کمک می کند.

دبیرکل شورای آموزش عالی افزود: “آنها همچنین می توانند از این اتاق برای آموزش خانواده ها یا میزبانی از جامعه محلی استفاده کنند. و وقتی جامعه برای کمک به مدرسه می آید ، به پیشرفت خود و مدرسه کمک می کند.” این دو جنبه برنامه ریزی صفر تا 12 و امکانات جدید و گسترده به خصوصی و به یاد ماندنی بودن این مدارس کمک می کند. چرا خاص است؟ ما می گوییم ، برای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش ، یعنی این مدارس می توانند به مدارس نمونه در کشور تبدیل شوند ، و اگر کسی بخواهد تأیید کند که دانش آموزان از سند تحول اساسی آموزش به جامعه چه چیزی ارائه می دهند ، چه؟ برنامه ها و سبک های مدیریتی اجرا شده می توانند به این مدارس بروند. از دیدگاه من ، مدیریت این مدارس باید به شکلی خاص دیده شود و افراد شایسته ای باید در مدیریت این مدارس منصوب شوند که از موقعیت خود آگاه باشند ، به آنها اعتقاد داشته و اقتدار خود را بدانند. ولایت باشید.

وی با تأکید بر ضرورت تفویض اختیار به مدیران Good Life و مجتمع های بزرگ آموزشی و درخواست مسئولیت پذیری از آنها گفت: باید شبکه ارتباطی بین مدیران این نوع مدارس در کشور ایجاد شود تا آنها از برنامه های یکدیگر اطلاع داشته و هم افزایی ها را افزایش دهند. العديد در طول سال جلسات حضوری یا آنلاین بسیاری برای ایجاد جامعه ای پویا و پر جنب و جوش داشته باشید ، نه اینکه امروزه شاهد مدارس بزرگ ، با معماری زیبا و همه امکانات ، ساخته و تحویل آموزش و پرورش باشید ، اما بعداً مدیر می آید که فلسفه ای برای این مدارس می سازد غافل از اینكه سیمهای خاردار بین این بخشها ایجاد كرده و آنها را جدا كند و این مدارس از فلسفه وجود دور می شوند.

امانیا درباره “زندگی خوب” مورد تأکید سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به شرح زیر توضیح داد: یک زندگی خوب ایده آل است و این مدل باید هنگام رسیدن به مدارس و نزدیک شدن به آنها به اهداف تبدیل شود و این ایده آل است. محقق. زندگی خوب مثالی است که همه پیامبران آسمانی برای آن مبعوث شده اند و همه مربیان بزرگ ، پدران و مادران ، علما و مصلحان اجتماعی برای کمک به انسان در زندگی در چارچوب های اخلاقی ، عملی ، اجتماعی ، علمی و اقتصادی در چارچوب تعلیم و تربیت آمده اند. و برای پیشرفت معیار اسلامی و الهی که در تمام ادیان توحیدی نمایندگی شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه دانشکده آموزش و پرورش ، که می خواهد دانش آموزان را به آن زندگی خوب برساند ، طبق ادبیات ، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آموزش جامع ترجمه می شود ، افزود: آموزش فراگیر به معنای رشد متعادل در زمینه های مختلف وجود انسان است. بشر از بعد اخلاقی ، دینی ، دینی ، علمی ، هنری و … برخوردار است ، این رشد متعادل مربوط به محیط در حال رشد است ، اگر محیطی با امکانات محدود و کوچک باشد ، برخی از این امکانات رشد فراهم نمی شود ، اما اگر محیط غنی ، چاق و پر از فرصت های یادگیری باشد ، این رشد حاصل می شود.

به گفته امانی ، دستیابی به اهداف عالی در هر زمینه ای نیاز به نگرش های آموزشی م educationalثر دارد. همسالان فعالیت ها را به تنهایی انجام می دهند ، خارج از خود بازخورد می دهند و در نهایت رشد می کنند. چارچوب دانشجو پس از استفاده از موقعیت آموزشی با حالت قبلی متفاوت است ، ادراکی ، احساسی ، متفکر ، صادق ، عملی ، منطقی و علمی.

دبیرکل شورای آموزش عالی در مورد نقش مدارس بزرگ و مجتمع های آموزشی در افزایش کیفیت آموزش دانش آموزان گفت: “قطعاً اگر بتوانیم اندازه مدارس خود را افزایش دهیم و آنها را به مدارس بزرگ تبدیل کنیم ، این به معنای فرصت های بیشتر برای رشد متنوع دانش آموزان است.” ما تاسیس کردیم دانش آموزان در مدارس کوچک گزینه های زیادی ندارند ، زیرا امکانات آنها محدود است ، اما در مدارس بزرگتر یا مجتمع های آموزشی ، امکانات بیشتری در دسترس است و دانش آموزان حق انتخاب دارند.

امانی با بیان اینکه هنگام طراحی و ساخت مدارس و مجتمع های بزرگ آموزشی در مناطق کم درآمد باید به سوال داشتن برخی دانش آموزان توجه شود ، خاطرنشان کرد: البته یک نکته بسیار مهم قبل از ساخت مدارس بحث مکان است که نیاز به هماهنگی طبیعی دارد. تا جایی که مدرسه ساخته شده است ، نقطه بهینه است و بهترین دسترسی ، امکانات و فضای محلی را برای خود فراهم می کند. البته این موضوع در اختیار سازمانی برای نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیست بلکه برای از بین نرفتن منابع باید به تعداد دانش آموزانی که می توانند تحت پوشش مجتمع آموزشی یا مدارس بزرگ باشند نیز توجه شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا