اجتماعی

در آموزش مجازی و برگزاری امتحانات نهایی در مدارس ایرانی خارج از کشور مشکلی وجود ندارد



در جلسه مدیران مدارس ایران در خارج از کشور ، تأکید شد که مشکلی برای آموزش مجازی ، گرفتن امتحانات نهایی و آغاز سال تحصیلی در مدارس ایرانی در خارج از کشور وجود ندارد.

به گزارش دیباروز ، جلسه مدیران مدارس خارج از کشور با موضوع بررسی شرایط فعالیت مدارس به دلیل شیوع تاج ویروس ، تعطیلی مدارس ، اقدامات در زمینه آموزش مدرسه و برنامه ریزی امتحان پایان مدرسه به عنوان یک کنفرانس ویدئویی برگزار شد.

تعیین یک بازه زمانی جایگزین برای تعطیلات در کویت

در این جلسه منصور مژاوری ، مدیر مدارس جمهوری اسلامی ایران در کویت اظهار داشت: مدارس کویت از ابتدای ماه مارس تعطیل شده اند و این تعطیلی تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به شرایط قرنطینه در کویت و مقررات راهنمایی و رانندگی ، گفت: از زمان شیوع تاج ویروس این مدرسه ممانعت شده است ، اما این کلاس ها بطور منظم برگزار می شود و آموزش مجازی لازم به دانش آموزان ارائه می شود.

مژاوری با بیان اینکه تاکنون 80 درصد کتاب های درسی دانش آموزان تدریس شده است ، افزود: مدارس کویت قرار است در 6 آگوست بازگشایی شوند و به جای ترم فعلی ، تا پایان نوامبر فعالیت کنند.

مدارس اتحادیه اروپا تا اول ماه مه تعطیل خواهند بود.

پس از این جلسه مدیر مدارس کشورمان در اروپا ، کانادا و ایالات متحده با بیان اینکه مدارس اروپایی تا یک هفته قبل از پایان ماه مارس فعال بوده اند ، افزود: مدارس تا اول ماه مه بسته خواهند شد. طبق اتحادیه اروپا

محمدحسین کافراشی خاطرنشان کرد: با استفاده از سیستم آموزش از راه دور و آموزش مجازی و سیستم های اجتماعی ، آموزش ادامه یافته است و تقریباً 90٪ از دروس و کتاب های دانش آموزان تدریس شده است.

وی با بیان اینکه هر کشور برای وضعیت تحصیلی دانش آموزان برنامه های مشخصی را ایجاد کرده است ، اذعان کرد: به عنوان مثال ، کانادا اعلام کرده است که همچنان به رتبه بندی دانش آموزان فعلی و شناخت معلمان از عملکرد دانش آموزان به عنوان درجه درجه ادامه می دهد. پایان سال برنامه های امتحانات نهایی.

پیش بینی های اولیه و امتحانات آنلاین را در مدارس شبه قاره ، آسیای شرقی و اقیانوسیه پیش بینی کنید

مدیر مدارس ایران در شبه قاره هند ، آسیای شرقی و اقیانوسیه تصریح کرد: مدارس چینی از 29 فوریه بسته شده و قرار است در نیمه دوم آوریل مجدداً افتتاح شود. مدارس پاکستان از 26 مارس بسته شده است ، اما سایر مدارس این منطقه از جمله مدارس کره ، ژاپن ، تایلند و مالزی تا پایان ماه مارس افتتاح شده اند.

رحیم آصفی املیسی با بیان اینکه تاکنون 90 درصد دروس و کتابهای درسی در مدارس ایران تدریس شده است ، افزود: همه مدارس از طریق سیستم آموزش مجازی به طور مداوم تدریس می کنند ، بنابراین اگر مدارس هستند تا پایان آوریل در مدارس شبه قاره بسته شد “. اگر هند ، آسیای شرقی و اقیانوسیه ادامه یابد ، ما مشکلی نخواهیم داشت و آماده هستیم امتحانات پایان سال را به موقع بگذرانیم.

وی افزود: برخی از کشورها در زمینه این نظارت برنامه ای برای بهبود پایگاه آموزشی دانش آموزان در دستور کار دارند و برخی نیز برنامه ای برای قبولی در امتحانات بصورت آنلاین برنامه ریزی کرده اند.

در مدارس خارج از کشور هیچ تأخیری در دانشگاه نداریم.

پس از این جلسه ، مدیر مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، لبنان و اردن گفت: مدرسه ایرانی لبنان از 3 مارس و مدرسه دمشق از اواسط ماه مارس بسته شده است ، اما سایر مدارس تا پایان ماه مارس فعال بود. برنامه های آموزشی در شبکه های مجازی و سیما ، آموزش مداوم است و ما هیچ عقب افتادگی دانشگاهی نداریم.

علی بیرانوند اظهار داشت: با برگزاری 4-6 هفته مدرسه برای جمع بندی و حل مشکلات ، ما آماده امتحانات به موقع هستیم.

ابوالفضل كشتكار ، مدیر مدارس ایران در قطر و بحرین ، آفریقا و خاورمیانه گفت: “مدارس قطر از 11 مارس تعطیل شده است ، اما از آغاز سال تحصیلی در اوایل سپتامبر ، ما هیچ تاخیر دانشگاهی نداریم.” .

وی با بیان اینکه مدارس عراق از 29 مارس و سنگال از 12 مارس بسته شده است ، اضافه کرد: مدرسه تونس بسته نشده است. البته ، مدارس عراقی (کربلا ، نجف) به دلیل تأخیر در بازگشایی و اختلال در تحصیلات دانشگاهی به دلیل نگرانی های امنیتی ، عقب مانده تحصیلی دارند.

كشتكار ادامه داد: خوشبختانه برنامه آموزش مجازی از ابتدای تعطیلات مدرسه ادامه داشته است ، اما به دلیل گرمای فصل تابستان و عدم توانایی تشكیل كلاس ، لازم است تمهیدات لازم برای ادامه سال تحصیلی در نظر گرفته شود.

ارزیابی بسیار خوب امارات متحده عربی از آموزش مجازی دانشجویان ایرانی

عبدالرسول شکیبافر ، مدیر مدارس جمهوری اسلامی ایران در امارات متحده عربی و عمان که یکی دیگر از شرکت کنندگان در جلسه آنلاین بود ، گفت: “مدارس عمان از هفته اول اسفند و زمان تعطیل است. مدارس امارات از 18 مارس تعطیل شده اند. ” خوشبختانه آموزش و پرورش مجازی بلافاصله پس از تعطیلات و با فراهم کردن زیرساخت ها و تهیه اینترنت رایگان به دانشجویان و برنامه ریزی گروه های آموزشی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه کلاس های آموزش آنلاین ، گفت: در سیستم آموزش مجازی عملکرد معلمان و دانش آموزان توسط مدیران و مشاوران ارزیابی می شود و وزارت آموزش امارات متحده عربی ارزیابی بسیار خوبی از این نوع آموزش مجازی دارد. و ترکیبی از روشهای دیگر تدریس (آفلاین ، شبکه آموزش سیما و غیره) ادامه خواهد یافت.

مدیر مدارس کشورمان در ترکیه ، روسیه و آسیای میانه تصریح کرد: مدارس در تاجیکستان و ترکمنستان تا پایان ماه مارس باز است و برای اواسط آوریل برنامه ریزی شده است. با این حال ، در ترکیه و آذربایجان ، مدارس از 3 مارس بسته شده اند. بقیه مدارس تا پایان ماه مارس فعال بودند.

یوسف نجفی با بیان اینکه هیچ عقب ماندگی تحصیلی در مدارس تحت مدیریت این بخش وجود ندارد ، افزود: مدارس تا پایان فروردین و برخی تا ماه مه تعطیل خواهند بود. با این وجود ، آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی و امتحانات آنلاین ادامه یافته است و اگر مدارس تا ماه مه تعطیل باشند ، امتحانات می توانند به موقع و از طریق کلاس 2 هفته تکمیلی و جبرانی انجام شوند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، روسای مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در پایان جلسه در مورد لزوم برنامه ریزی امتحانات پایان مدارس از جمله امتحانات داخلی و نهایی هماهنگی با مرکز ارزیابی برای امتحانات. تاکید بر شرایط ادامه مدارس تا پایان سال تحصیلی ، لزوم تکمیل سال تحصیلی جاری و برنامه ریزی برای شروع به موقع سال تحصیلی بعدی و توجه به امتحانات پایان سال برای دانش آموزانی که مایل به شرکت در این دوره هستند ، تأکید شده است. امتحان ورودی

انتهای پیام


تمامی نوشته های سایت مطابق با پرتال پیشرفته خبری، اقدام به خبررسانی می نماید، در نتیجه مسوولیت تمام مقالات سایت بر عهده منابع خبری بوده و دیباروز هیچ مسوولیتی در قبال تمامی محتوای منتشر شده در سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا