علمی و پزشکی

تکمیل واکسیناسیون کودکان بدو ورود به دبستان شرط ثبت نام دانش آموزان

دیباروز/ قم با توجه به اهمیت ایمن سازی کودکان در برابر بیماری ها و با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش و مرکز بهداشت، دانش آموزان مجاز به ثبت نام برای کسانی هستند که تمامی واکسن های خود را طبق کارت واکسیناسیون دریافت کرده اند.

در اولین جلسه شورای سلامت شهر با حضور دکتر زکریان استاندار قم، ضمن تاکید بر اهمیت انجام واکسیناسیون کودکان در بدو ورود به دبستان، ثبت نام کلیه نوآموزان برای ثبت نام در مقطع ابتدایی تصویب شد. به شرط ارائه کارت کامل واکسیناسیون دانش آموز.

همچنین در این جلسه بر اهمیت ایمن سازی کودکان در برابر بیماری ها تاکید شد و با هماهنگی دو موسسه آموزشی و مرکز بهداشت، دانش آموزان مجوز ثبت نام و کسانی که تمامی واکسن های خود را طبق کارت واکسیناسیون دریافت کرده اند، اخذ می کنند.

ساماندهی بازار روز، پیگیری و نظارت مستمر بازرسان مراکز بهداشتی و دستگاه های مرتبط بر فعالیت ها و عدم عرضه محصولات ناسالم در بازار روز و همچنین تامین آب شرب سالم استانداری قم از دیگر محورهای این نشست است. ..

ذاکریان با اشاره به اهمیت جغرافیایی و راهبردی استانداری قم، فلسفه برگزاری جلسات شورای سلامت شهر و رفع مشکلات سلامت شهروندان را خوب ارزیابی کرد و از همه اعضا خواست در برگزاری جلسات منظم و دوره ای شورا جدیت و کوشا باشند. پیگیری و اجرای تصمیمات آن برای رفع مشکلات بهداشتی در شهرستان.

شایان ذکر است اعضای شورای سلامت شهرستان عبارتند از: استان، مرکز بهداشت شهرستان، بخشداری ها و نمایندگان دستگاه های دولتی مرتبط با حوزه سلامت در شهر قم که به صورت ماهانه برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا