جدال زردهای آسیا در گودال مرگ

به بهانه دیدار تیم های سپاهان ایران و الاتحاد عربستان

جدال زردهای آسیا در گودال مرگ

به گزارش خبرگزاری دیباروز از اصفهان، در غروب روز دوشنبه درحالی که دهمین روز از مهرماه ۱۴۰۲ را سپری خواهیم کرد، اصفهان و ورزشگاه نقش جهان میزبان جدالی بسیار حساس میان دو تیم طلایی پوش غرب آسیا خواهد بود. جدالی کلاسیک از شیرهای اصفهانی در برابر ببرهای صحرای عربستان.

این دیدار درحالی در چارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ در گروه C رقابت ها برگزار می شود، که در هفته نخست الاتحاد در خانه با ۳ گل آلمالیق ازبکستان را شکست داد و سپاهان در اربیل برابر میزبان خود نیروی هوایی عراق به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت. این دو تیم برای این دیدار دو بازیکن اصلی خود را در اختیار ندارند؛ امید نورافکن هافبک سپاهان که به علت مصدومیت بازی های ابتدای فصل را از دست داده، غایب بزرگ زردپوشان به حساب می آید و البته کریم بنزما فوق ستاره فرانسوی الاتحاد نیز به همین علت، کاروان الاتحاد را در سفر به اصفهان همراهی نکرد تا هردو غایب بزرگ این نبرد حساس باشند.

در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا سپاهان و الاتحاد ۶ بار به مصاف هم رفتند که سهم هر تیم سه پیروزی بوده و بازی های بسیار پرگلی در مصاف این دوتیم رقم خورده است. سپاهان ۶ بار موفق به بازکردن دروازه الاتحاد شده و عربستانی ها نیز ۱۳ بار دروازه بان های سپاهان را مغلوب کرده اند. محمود کریمی با دو گل زده بهترین گل زن طلایی پوشان مقابل الاتحاد است؛ در حالی که رسول خطیبی، عمادرضا، سیدصالحی و هادی عقیلی هرکدام یکبار تور دروازه ببرهای آسیا را به لرزه در آورده اند.

نکته قابل ذکر دیگر از این دیدار می توان به تقابل دو مربی نام آشنای پرتغالی اشاره کرد؛ از یک سو ژوزه مورایس در کسوت سرمربی سپاهان، که سابقه هدایت چونبوک موتورزکره جنوبی و الهلال و الشباب عربستان را در کارنامه خود داشته و در باشگاه های پورتو، رئال مادرید، چلسی و اینتر میلان دستیار اول ژوزه مورینیو بوده است و از سویی دیگر نونو هرلاندر سیموئس اسپیریتو سانتو، سرمربی الاتحاد که سابقه هدابت پورتو و والنسیا را در کارنامه دارد. او حتی برای چند هفته نیز هدابت تیم پرستاره تاتنهام را سال 2021 در لیگ جزیره برعهده داشت.

دیدار روز دوشنبه این دو تیم را احمد الکاف از عمان سوت خواهد زد؛ الامری محد و رشید القیسی از عمان و چای سانگیوپ از کره جنوبی نیز او را در امر قضاوت یاری خواهند کرد و فومینگ از چین نیز داور VAR است. از نکات جالب توجه این دیدار می توان به اولین استفاده رسمی از تکنولوژی VAR در نقش جهان اصفهان اشاره کرد. همچنین حضور ستاره هایی چون کورنادو، حمدالله، کانته و… در مقابل بازیکنان پر انگیزه سپاهان و هواداران پرشور اصفهانی می تواند به زیبایی این دیدار اضافه کند. 

در نهایت باید منتظر ماند که آیا در شامگاه دهمین روز از پاییز ورزشگاه نقش جهان شاهد غرش شیرهای نصف جهان خواهد بود یا این ببرهای آسیا هستند که سه امتیاز، به شیرینی گز اصفهان، به عربستان سوغات خواهند برد. البته که نیروی هوایی عراق و آلمالیق ازبکستان نیز چشم انتظار تساوی این دیدار سخت در اصفهان زیبا هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا