ورزشی

فوتبال ایران هجومی است/ انتقال روسیه به فوتبال آسیا فاجعه نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، باوجود گذشت بیش از یک سال از محرومیت تیم ملی فوتبال روسیه از سوی فیفا و یوفا و بلاتکلیفی این تیم، روس‌ها هنوز نتوانسته‌اند راهکاری برای خروج از این محرومیت و ادامه رسمی کار خود را در سطح بین المللی پیدا کنند.

ماه هاست که فدراسیون روسیه درگیر بحث انتقال به فوتبال آسیا است اما این طرح هم تاکنون نتیجه‌ای به دنبال نداشته است. علیرغم اینکه تیم ملی روسیه پنج دیدار دوستانه با تیم‌های آسیایی برگزار کرده است ولی مشخص نیست که در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا مقصد جدید آنها خواهد بود یا نه.

در این مدت کارشناسان و مربیان مختلف در روسیه به ارزیابی این طرح پرداخته و از انتقال به فوتبال آسیا دفاع یا انتقاد کرده‌اند.

«سرگئی سماک» سرمربی تیم فوتبال زنیت روسیه که سابقه کار با سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران را هم دارد، یکی از این کارشناسان است که به صورت رسمی موضعگیری خود را اعلام کرد.

سماک البته چند ماه پیش برای انجام بازی دوستانه زنیت و سپاهان به ایران سفر کرد و در تقابل با نماینده اصفهان شکست خورد.

این مربی روس گفت: ما از نظر فوتبال ما به اروپا نزدیکتر هستیم. اما ما باید در هر صورت بازی کنیم.

وی افزود: بازی در هیچ کجایی آسان نخواهد بود. به عنوان مثال فوتبال ایران هجومی و پرقدرت است. شاید آنها از نظر سطح از ما پایین‌تر باشند، اما از نظر حرکت و سرعت نه. فوتبال در آنجا در حال پیشرفت است و این خوب است.

سرمربی تیم زنیت خاطرنشان کرد: نکته مهم در اینجا این است که بفهمیم محرومیت روسیه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. آیا فرصتی برای صبر کردن وجود دارد یا نیاز به حرکت در جهت دیگری است. در سطح جهانی، من حرکت به سمت آسیا را یک فاجعه نمی دانم.

دکمه بازگشت به بالا