اقتصادی

جدیدترین جزئیات فعالیت مشاغل در رنگ‌بندی کرونایی

به گفته دبیر اتاق اتحادیه های کارگری ایران ، در هر سه شرایط کرونا زرد ، نارنجی و قرمز ، همه حرفه ها به جز 7 گروه مجاز به کار هستند.

محمدباقر مجتبایی در گفت وگو با دیباروز ، در مورد وظیفه کار در حال حاضر و پس از تعطیلات ملی شش روزه در استان های مختلف گفت: نارنجی و زرد همه حرفه ها ، اتحادیه ای و غیر اتحادیه ای ، به جز هفت گروه از جمله رستوران ها. و کافه ها ، به عنوان ناهار خوری در محیط داخلی (می توانند در خارج از منزل کار کنند) ؛ سالن های پذیرایی سالن های سینما و تئاتر. راهروها و بازارهای داخلی به جز موارد تخصصی مانند لاستیک ، قطعات ، لوازم و رایانه ها (راهروهای عمومی مانند لباس ، کیف ، کفش و تلفن همراه هنوز مجاز به فعالیت نیستند) ؛ استخرهای سرپوشیده و سالن های بدنسازی. پارک ها و باغ وحش ها. به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی ، نمایشگاههای عمومی و تخصصی مجاز هستند.

وی همچنین تاکید کرد که این هفت گروه از سوی فرماندهی ملی مبارزه با کرونا به عنوان 9 اتاق اتحادیه اعلام شده اند و برخی از این مشاغل اصلاً اتحادیه نیستند و ما فقط برای اطلاع کامل به اطلاعیه اردوگاه مراجعه کردیم. گروه های غیر اتحادیه ای می توانند در صورت پذیرش ستاد ملی کرونا پیشنهاداتی را برای اجرا ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، این کشور از اواخر ژوئیه گذشته وارد موج پنجم کرونا شده است که هنوز ادامه دارد و در روزهای اخیر رکود مرگ و میر ناشی از کرونا در دو سال گذشته شکسته شده است. در این شرایط و بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا ، از دوشنبه 16 اوت 1400 تا پایان شنبه 20 آگوست 1400 ، تنها 21 حرفه از دسته اول حرفه ای توانستند در محدودیت اعلام شده جدید فعالیت کنند. به

شایان ذکر است که فرمان محدودیت هفت شغل در شهرهای زرد ، نارنجی و قرمز از 19 ژوئیه لازم الاجرا شد و قبل از آن در شهرهای قرمز ، گروه 1 ، فقط در شهرهای نارنجی ، گروه 1 و 2 و در شهرهای زرد ، گروه 1 ، 2 و 3 ، فعالیت گروه چهار کاره در هر سه مورد ممنوع بود ، اما ظاهراً به دلیل شرایط اقتصادی ، انتقاد و تغییر وضعیت به گفته مقامات اتحادیه.

البته با توجه به احتمال ناشناخته واکسیناسیون و شیوع ویروس در شهرهای مختلف ، فرمان جدید منطقی نیست. به عنوان مثال ، این س whetherال مطرح می شود که آیا می توان همه رانندگی ها را با رانت های گزاف بست تا شهرها آبی رنگ نشدند ، یا همه رستوران ها را مجبور به ارائه خدمات پرداخت کرد.

لازم به ذکر است که به گفته مقامات اتحادیه ، حدود 35-40 درصد واحدهای صنفی اجاره ای هستند ، نقش اتحادیه ها در گسترش ویروس کرونا کمتر از 15 درصد است و سهم وسایل حمل و نقل عمومی در گسترش بیماری بسیار بالاتر است

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا