اقتصادی

جریمه‌های ناچیز و ادامه تخلفات ایرلاین‌ها

این تخلفات با وجود اعلام اخیر سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر تعلیق مجوز تعدادی از پروازهای هفت شرکت هواپیمایی داخلی به دلیل گرانی و عدم رعایت برخی پروتکل های بهداشتی همچنان ادامه دارد.

به گزارش دیباروز، پس از افزایش ناگهانی قیمت بلیت هواپیما توسط شرکت های هواپیمایی از ابتدای تیرماه امسال، جلسات متعددی بین مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان شرکت های هواپیمایی برگزار شد که در نهایت به پایان رسید. شکست شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های گزاف کرونا باعث افزایش قیمت بلیط هواپیما شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که سازمان هواپیمایی کشوری اقدامات موثری برای جلوگیری از این افزایش قیمت انجام نداد و در نهایت نرخ پروازهای داخلی بیش از 30 درصد افزایش یافت. جالبتر اینکه این روزها نه تنها قیمت بلیت هواپیما افزایش یافته است، بلکه پروتکل های بهداشتی نیز از سوی ایرلاین ها نادیده گرفته می شود و این موضوع بارها صدای مردم و نمایندگان مجلس را درآورده است.

جریمه های جزئی و تخلفات مداوم توسط شرکت های هواپیمایی
قیمت بلیط پرواز در روز جمعه (7 نوامبر)

این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری در ماه های اخیر اطلاعیه های کمی داشته و خبری از پاسخگویی در این زمینه نیست. اخیراً این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرده است: «به دلیل عدم توجه به هشدارهای این سازمان از سوی تعدادی از ایرلاین ها که ضوابط بهداشتی (مانند محدودیت 60 درصدی ظرفیت) در پروازهای داخلی و فروش بلیت فوق را رعایت نمی کنند. سقف تعیین شده، مجوز برخی از خطوط هوایی را به حالت تعلیق درآورد.

بدیهی است در صورت تکرار تخلفات مذکور، به منظور حفظ حقوق عامه، شرکت های هواپیمایی مذکور اعلام و به مراجع ذیربط ارائه خواهد شد. مسافران می توانند شکایات خود را در خصوص موارد فوق جهت پیگیری به سازمان هواپیمایی کشوری و یا از طریق سایت این سازمان ارسال کنند.

اما قیمت بلیت هواپیما همچنان بالاست و تغییری در این قیمت‌ها ایجاد نشده است که نشان می‌دهد این جریمه‌ها تاثیر چندانی بر شرکت‌های هواپیمایی نداشته است و اگر قرار بود قیمت‌های داخلی به قیمت قانونی قبلی خود بازگردد، اقدامات جدی‌تری انجام می‌شود. گرفته شده. تحت تعقیب.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا