بین الملل

حزب‌الله لبنان: هنوز وارد نبرد کوتاه کردن دست آمریکا از امور کشور نشده‌ایم

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان: “نبردی که با ورود مسئله سوخت ایران به لبنان آغاز شد ، نقطه عطفی در برابر محاصره ناعادلانه ایالات متحده و غرب بر لبنان بود.”

به گزارش دیباروز ، “هاشم صفی الدین” رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در نشست ویژه ای که توسط بسیج آموزشی حزب الله در منطقه “بنت جبیل” نبطیه برگزار شد به موضوع آمریکا اشاره کرد. به تحریم لبنان و ارسال سوخت ایرانی به کشورش .. ما وارد نبرد ارسال سوخت از ایران به لبنان شدیم و این هشداری برای حرکت به مرحله جدید است.

وی ادامه داد: ما حدود شش ماه به موضوع سوخت ، مرزها و پیامدهای آنها فکر کردیم ، اما گفتیم که باید تا زمان مناسب صبور باشیم و وقتی وارد این نبرد شدیم ، نتایج برای همه و برای همه روشن شد. یونایتد. ” آنها غرب ، غرب و متحدانش را امتحان سختی کردند.

صفی الدین افزود: بنابراین ، آمریکایی ها ، کشورهای غربی و دیگر کشورها برای جلوگیری از ارسال سوخت ایران به لبنان شتافتند و مشخص شد که این امر بر تحولات لبنان تأثیر منفی می گذارد و امنیت و اقتصاد این کشور را تحت تأثیر قرار می دهد. اما ما هنوز وارد نبرد برای قطع دست آمریکا از نهادهای دولتی نشده ایم. اما اگر روزی فرا برسد و ما با این نبرد مبارزه کنیم ، لبنانی ها چیز دیگری را خواهند دید.

رئیس شورای اجرایی “حزب الله” لبنان گفت: “خصومت آمریکا با لبنان کمتر از اسرائیل نیست ، اما گاهی خصمانه تر است ، اما ما با نگاه به توانایی لبنان برای تحمل و مشاهده اینکه آیا مردم آن را تحمل کنید یا نه. “کشور ، و همه می دانند که ما برای بقای این کشور چه می کنیم.

صفی الدین گفت که نبرد بر سر گازوئیل نقطه عطفی در برابر محاصره ناعادلانه آمریکا و غرب لبنان است. البته این آخرین گامی نیست که برداشته شده است و انشاءالله من نیازی به گام دوم و سوم ندارم ، اما گام های زیادی وجود دارد که می توانیم برداریم و آنها را اشتباه بگیریم که ممکن است هزینه بیشتری برای من داشته باشد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله افزود: این مرحله یک گام جدید و بی نظیر بود که زمینه را برای مراحل بعدی و تشکیل دولت فراهم کرد. دشمنان از افزایش قدرت حزب الله و متحدانش در لبنان و سقوط این کشور به دست مقاومت نگران هستند و از به تعویق انداختن انتخابات پارلمانی می ترسند زیرا شرط بندی کرده اند ، و این فوق العاده است مهم. پاک کردن. آنها می خواهند 30 کرسی را در جمعیت غیر دولتی ، غیر وابسته و غیر دولتی آمریکا به دست آورند.

وی ادامه داد: “ما به مسئولیت خود ادامه می دهیم و در همه زمینه هایی که می توانیم برنده باشیم حضور خواهیم داشت.” ایالات متحده در حال تضعیف است و ممکن است روزی برسد که اوضاع حتی بدتر از آنچه در افغانستان و منطقه اتفاق افتاده باشد.

این مقام حزب الله لبنان در جنبه دیگری از سخنان خود به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: “اکنون جهان عرب و اسلام شاهد صحنه های جدیدی در منطقه خاورمیانه هستند و آنها شاهد اتفاقاتی هستند که در سوریه می افتد و همه کشورها در تلاش هستند برای برقراری روابط با دمشق. ” چگونه پیروان آمریکا در لبنان در سکوت و مرگ زندگی می کنند؟

صفیدالدین ادامه داد: امروز ما با چالش های زیادی از جمله چالش های منطقه ای روبرو هستیم و امروز به قسمت اصلی معادله منطقه ای تبدیل شده ایم و می دانیم که برخی لبنانی ها از این امر می ترسند و این وظیفه آنهاست ، اما ما باید از کشور حمایت کنیم. ، وطن و آینده. بیایید سعی کنیم لبنان را حفظ کنیم ، البته برای حفظ کشور ، ما باید قوی ترین معادلات منطقه ای باشیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: در مرحله دوم توزیع سوخت هستیم و از بازگشایی مدارس و همچنین آغاز فصل سرما در زمستان به ویژه در مناطق مرتفع آگاه هستیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا