حضور در مجلسی به درازی یک قرن

وی مؤسس بنیاد عمادزاده و حسینیه اصفهان است و ده ها کتاب و تأثیرات ماندگار در راستای نشر آثار اهل بیت و مکتب امام صادق علیه السلام و مشارکت دارد. در امور خیریه و بشردوستانه تأسیس مدارس از جمله و پس از سال ها تلاش همچنان برای خود و خانواده اش آوازه نیکو برجای گذاشت و اینک فرزندش روشنفکر دکتر عماد زاده راه نیک پدر را ادامه داد و به جمع آوری و برخی از آنها ادامه داد. خیرات پدرش که صدقه آن بزرگوار محسوب می شود که یکی از آنهاست و این ادامه مراسم بزرگ عزاداری آن بانو و شهید است.

در یک جلسه یک قرنی شرکت کنید

در این محفل از سخنان فرهیختگان حجت الاسلام والمسلمین زبان شناس فصیح در مورد شخصیت دختر رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) و مقام والای ایشان بهره مند شدیم. که در سال های گذشته از آن بهره مند شده ایم. از کلام مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جمال مرتضوی.

در یک جلسه یک قرنی شرکت کنید

خاندان روزاتی از نظر جایگاه علمی و شخصیت اجتماعی یکی از خاندان های برجسته شیعه به شمار می روند که نزدیک به دو قرن در شهر اصفهان سکونت داشته اند و نسب شریف و شریفشان به امامزاده حضرت عبدالله بن موسی می رسد. ابن جعفر که در شهر صوح به خاک سپرده شد.
این خاندان با تألیف کتاب معروف (رضة الجنات) مرحوم آیت الله اعظمی آقا سید محمد باقر شرسوقی شهرت یافتند، چنانکه مؤلف المنجد در جهان در صفحه 276 می نویسد: اهل بیت صاحب روضات باش به خاطر انتساب او به آن کتاب، پس از او به رُزاتی معروف است).

در یک جلسه یک قرنی شرکت کنید

در پایان مجلس ترحیم رسول، توانستم ساعتی را در محضر علمای حاضر در جلسه با حضور استاد محترم و شخصیتی تأثیرگذار که در واقع دانشگاه و حوزه است سپری کنم. در بدن انسان، یعنی خلقت الهی و توفیق ثبت مردم در کتاب قاریانش در حرم مطهرش یاد نعیم میرزا النائینی بزرگ و خانه آخرت در پناه آن معصوم را ذکر می کند. ائمه و بهره مندی از فواید معنوی تقرب به امامان معصوم. با اشاره به یاد و خاطره مرحوم آیت الله آقا نجفی حمدانی داماد مرحوم میرزای نبانی لحظاتی را سپری کردم که نمی توان آن را یک زندگی انسانی دانست که از آن کمال تشکر را دارم.

در یک جلسه یک قرنی شرکت کنید

جناب آقای دکتر اسدی که به حق از شخصیت های بزرگوار به شمار می آیند و به تعبیر مرحوم آیت الله العظمی، آیت الله العظمی حاج سید محمد روحانی رضی الله عنه یک شخصیت معنوی به معنای کامل است. کلمه اما بدون عمامه، گنج بود گذراندن لحظاتی در خاطرات و چیزهای دیگر.

شایان ذکر است دکتر محمد اسدی کرمودی (متولد 1329) دارای مدرک دکتری فلسفه و کلام اسلامی است. مدیریت مرکز معارف اسلامی و علوم انسانی دانشگاه صنعتی شریف و مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی ایران از جمله فعالیت های وی است. وی علاوه بر تدریس، مقالات و کتابهای علمی و دینی نوشت. «درس هایی از تربیت انسان»، «حقیقت سوخته»، «کارآمدی دین در جهان»، «اکسیر اشک برای امام حسین»، «نقش غدیر در کمال انسان»، «درس هایی از اصول». عقاید»، «علم.عقل و عرفان» و «اعتقاد شیعه به خطبه شقشقیه».
در پایان این دیدار و دیدار زیبا صلوات سیدالشهدا را به حضور این عزیز تقدیم کردم.

دکتر.. هادی انصاری
عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران
یکشنبه 4 ژانویه 1401

دکمه بازگشت به بالا