اجتماعی

حمایت سازمان جهانی بهداشت در ثبت واکسن‌های ایرانی کووید ۱۹ ضروری است

مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم ها بر اساس توانمندی های خود توانسته واکسن های مختلفی تولید کند و باید در ثبت آن از حمایت سازمان جهانی بهداشت برخوردار باشد. سلامتی.

به گزارش دیباروز، دکتر مهمت حسین نیکنام در کنفرانس جهانی مبارزه با کووید 19 که با حضور وزیران و معاونان وزیر بهداشت صربستان، اسلوونی، آلبانی، بلغارستان و مقدونیه برگزار شد، ضمن اشاره به چالش های فراوانی که ویروس کووید-19 برای مردم ایجاد کرده است، گفت: در طول دو سال گذشته جهان و همچنین جهش های این ویروس که رنج زیادی را برای مردم جهان به همراه داشته و مشکلات زیادی را در ارتباطات بین جوامع به ویژه ارتباطات مرزی بین کشورها ایجاد کرده است که مردم ایران نگران مشکلات ناشی از تحریم های یکجانبه هستند. و ایالات متحده نیز در دسترسی به واکسن با مشکل مواجه شده است. کووید در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی است، اما با تکیه بر توانمندی‌های خود در تولید انواع واکسن‌های کووید و در حال حاضر با حمایت سازمان بهداشت جهانی برای تسهیل آن اقدام می‌کند. ثبت واکسن های ساخت ایران علیه کووید 19 ضروری است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: مبارزه با ویروس کرونا نیازمند هوشیاری و اتحاد همه مردم جهان از جمله جوامع کم اقبال و حتی جوامع پیشرفته در برابر این ویروس است و از همه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی می خواهم. همکاری و تبادل تجربیات برای کمک به مبارزه با این ویروس شیطانی.”

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، کنفرانس جهانی مجازی مبارزه با همه گیری کووید-19 از 6 تا 8 آوریل 1401 در سطح وزرا به میزبانی بلگراد صربستان برگزار می شود. دکتر محمد حسین نیکنام مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت به عنوان نماینده وزیر بهداشت در این همایش مجازی به ایراد سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا