عمومی

حیف است «زینب» را پرستار بیمار بخوانند

این روز را روز پرستار نامیده اند و علت نامگذاری این روز را روز پرستار این است که حضرت زینب موظف به رسیدگی به امام زمان خود حضرت زین العابدین (علیه السلام) و دیگران بوده است. اعضای بیمار و آسیب دیده خانواده نهضت حسینی را حفظ کرد و آن را به خوبی ترویج داد. خداوند این بانوی بزرگ اسلام را رحمت کند. این روز را به همه پرستاران و تیم های پرستاری که در خدمت بیماران، جامعه و بهورزان هستند تبریک می گویم.

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که مایه تاسف است که زینب را پرستار بیمار خطاب کنیم زیرا پرستاری از بیمار یکی از کوچکترین وظایف زینب (سلام الله علیها) بود و اگرچه پرستاری وظیفه سنگین و ارزشمندی است که یک پرستار متعهد باید به آن بپردازد. با. او با صبر و حوصله برای انجام خدمت خود هر مصیبتی را متحمل می شود و هرکسی نمی تواند چنین کاری انجام دهد، اما با این وجود قامت زینب آنقدر بلند و بزرگ است که باید او را پرستار نهضت حسینی و انقلاب بنامیم، زیرا این پرستاری است. از همه چیز دور است مهمتر و مهمتر از پرستاری از بیمار بود.

زینب (سلام الله علیها) نقش نگهبانی از قیام خون حسین را داشت که اگر یقیناً این بار را به دوش نمی کشید، خون حسین (علیه السلام) را پایمال می کرد. شاید اگر اسارت اهل بیت رسول خدا صلی الله علیه و آله نبود. پیشاهنگ زینب کبری (سلام الله علیها) در توهین به هیأت حاکمه و تبلیغات او به انگیزه قیام برادرش، یزیدیان به هدف شیطانی خود و نام رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می رسیدند. نه تنها از مناره به او آرامش بده. آن را از تاریخ پاک کنید و این نیت شیطانی آنها بود.

زینب با مجاهدت و قیام دلیرانه خود در برابر ظالمان و نیرنگ زمان خود از قیام حسین علیه السلام چنان دفاع کرد که تا قیامت مانند او، مرد و زن نخواهد بود و این نام جاودانه و مقدس جاودانه خواهد بود و زمرد را باید گرفت. زینب پشت آن مصیبت بزرگ است که چنین بار سنگینی از علم ولایت به دوش کشید و در مقابل کفر و بدعت ایستاد و سخنرانی کرد و خطبه خواند و مردم را بیدار کرد و نهضت مردگان را آغاز کرد و از آنجا نهضت توبه و دیگر نهضت های اسلامی آغاز شد تا امروز فردا و فردا آثار این نهضت عظیم زینبیه نمایان می شود و به برکت زینب (سلام الله علیها) و قیام پربرکتش پرچم های خونین عاشورا به نشانه انتقام از مستضعفین برافراشته شد. در سراسر جهان پرورش یافته است و این ممکن است زیرا زینب همان کسی است که پیام خونین حسین را به همه نسل ها و اعصار منتقل کرده است.

نتیجه ای که می خواهیم از این مطلب بگیریم این است که علت نامیدن حضرت زینب سلام الله علیها به میلاد پرستار از دو جهت است:

1- تجلیل از مقام والای و شخصیت والای حضرت زینب (سلام الله علیها) که با برگزاری این مراسم یادی از این بانوی بزرگ و الگو شدن در جامعه می کند.

2- تقویت روحیه زینب گونا در بین پرستاران و قدردانی و قدردانی از زحمات و نقش ارزنده پرستاران در جامعه.

دکمه بازگشت به بالا