اجتماعی

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روزپرستار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی میلاد حضرت زینب (سلام الله علیها) و روز پرستار را تبریک گفت.

به گزارش دیباروز- به گزارش وبدا، در نامه دکتر بهرام عین الله آمده است:

“به نام خدا

ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز بزرگداشت ولادت پرستار را تبریک می گویم. اینکه روز تولد آن بیمار و مقاومت را روز پرستار نامیده اند، مسئولیت پرستاران عزیز را بیش از پیش سنگین می کند.

پرستاران فداکاری و کرامت انسانی را موعظه می کنند. آنانی که با نور ایمان و فداکاری جانی تازه به ارواح بیمار و رنجور می بخشند، در کالبد جامعه جان می دمند و این حیات برآمده از ایمان واقعی به خالق و عشق به خلقت را در کسوت «پرستار» ارجمند جلوه می دهند.

پرستاران تمام وجود خود را فدای آرامش و آسایش بیماران می کنند و در این ارادت سرشار از معنویت، جلوه ای از کرامت بزرگ بانوی عاشورایی حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) را آشکار می کنند. نمونه ای از صبر و مهربانی ایثار در میان زنان جهان.

تجلیل از کرامت پرستار منحصر به یک روز از سال نیست، بلکه پرستار با تبلور حس نوع دوستی در پرتو عشق الهی در هر لحظه و هر لحظه به عنوان خیر، پرچمدار این رسالت مهم انسانی می شود. خدمتگزار. خداوند.

امروزه پرستاران در نزد مردم ما عزیزتر از همیشه هستند و این لطف و برکت خداوند است. فرشته رحمت پرستار بیمار است. زیرا هم با جسم و هم با روح بیمار سروکار دارد. آنها به بدن بیمار کمک می کنند و بهبودی او را تسریع می بخشند و روح و روان او را آرام و مطمئن می کنند.

انجام اقدامات درمانی دقیق و حساس، مراقبت از ایمنی بیمار، مدیریت بخش های مزاحم و استرس زا، مراقبت از خود و همکاران زیرمجموعه، به روز رسانی دانش و انجام تحقیقات، شرکت در فعالیت های اجتماعی و خیریه، راهنمایی و هدایت بیماران، مراقبت معنوی و روشنگرانه، ایجاد نور امید و اطمینان به بیماران، تهیه گزارش های مختلف و مهم، برنامه ریزی کار بخش و تقسیم کار بین آنها، ارائه گزارش و پیشنهادات به پزشکان و کادر درمانی، هماهنگی و هدایت تیم پزشکی برای رفع نیازهای بیماران صبور، پیشگام در تکریم بیماران به ویژه سالمندان و ارائه الگوی مهربانی و شفقت در برخورد با کودکان مضطرب و کمک به آموزش و یادگیری دانش آموزان با مدیریت خانواده و مراقبت از کودک، نقش مربی را ایفا می کند. و یک مشاور بهداشت جامعه، او فقط کار شخصی به نام پرستار را انجام داد.

اگرچه زحمات ارزشمند پرستاران در شرایط عادی کشور شایسته تقدیر است، اما حضور آنان در حماسه تحمیلی جنگ هشت ساله و همراهی آنان با مدافعان حرم نقطه عطف و افتخاری برای این عزیزان است. کشور ما. کشور. پس از همه‌گیری کووید 19، در سه سال گذشته صحنه‌های دیگری از فداکاری و فداکاری برای پرستاران عزیز در کشورمان ایجاد شده است و به درستی که در این زمینه شاهد عملکرد ایثارگرانه، محبت‌آمیز و تحصیلی پرستاران بوده‌ایم. با سایر کارکنان بهداشتی پرستاران به عنوان خط مقدم حامیان سلامت، در دوران سخت و پر استرس مقابله با بیماری کرونا، برگ زرینی از افتخار در تاریخ پرستاری کشورمان رقم زدند.

ضمن قدردانی از زحمات و زحمات بی‌وقفه پرستاران محترم، روز پرستار را به جامعه شریف پرستاری تبریک می‌گویم و برای سلامتی و تندرستی آن فداکاران وفادار نظام سلامت دعا می‌کنم.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا