اقتصادی

خاستگاه انار جهان ظرفیت برگزاری جشنواره بین المللی را دارد

دیباروز / مرکزی نماینده مردم ساوه و الزرندیه در شورای اسلامی گفت: شهر ساوه خاستگاه انار در جهان قابلیت برگزاری جشنواره بین المللی را دارد.

حجت الاسلام محمد سبزی روز پنج شنبه 14 آبان 1401 در ششمین جلسه ستاد برگزاری اولین جشنواره ملی انار که در سالن اجتماعات فرمانداری ساوه برگزار شد، گفت: برای برگزاری اولین دوره ملی باید از تمام انرژی ها استفاده شود. جشنواره انار پس از ارزیابی نقاط قوت و ضعف بستر لازم برای برگزاری جشنواره بین المللی در ارائه مرکز تولید انار در جهان.

وی بیان کرد: جشنواره ملی انار در حوزه های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ابعاد مختلفی دارد اما باید جنبه فرهنگی آن در این رویداد ملی بیشتر نمایان شود.

وی تصریح کرد: برپایی جشنواره ملی انار ساوا سرآغاز برپایی جشنواره های ملی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و غیره است چرا که صفا ظرفیت بالایی در زمینه های مختلف دارد و باید این مزیت ها در سطح کشور شناخته شود. سطح ملی و سطح بین المللی

نماینده مردم ساوه و الزرندیه افزود: با وجود اینکه سطح زیر کشت باغات انار ساوا نسبت به برخی مناطق آشفته کشور مانند استانداری فارس کمتر است، اما تولید این شهرستان از نظر کیفی زبانزد و خاص است. و تنوع و رتبه اول جهان از این نظر جشنواره ملی فرصتی برای ارائه این محصول است.

وی خواستار مشارکت حداکثری صنایع و بخش خصوصی در برگزاری جشنواره ملی انار شد و افزود: هرچه بخش خصوصی در کنار دولت در برگزاری جشنواره مشارکت بیشتری داشته باشد، جشنواره بیشتر خواهد شد. با دستیابی به تمام اهداف مورد انتظار و هدف برگزار می شود.

حجت الاسلام سبزی به دعوت وزرای جهاد کشاورزی، معاون وزیر باغات و زراعت، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون وزیر گردشگری برای حضور در این جشنواره اشاره کرد و افزود: از از معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، رئیس و اعضای سازمان جهاد کشاورزی، استانداران و برخی سفرای کشورهای خارجی برای حضور در جشنواره دعوت شده است و در نظر داریم در حاشیه جشنواره جلساتی را برگزار کنیم. به تولید و صادرات این میوه بهشتی رسیدگی و راهکارهای لازم اتخاذ خواهد شد.

اولین جشنواره ملی انار ساوا قرار است از 20 تا 22 آبان ماه سال جاری در مسجد تاریخی ساوا برگزار شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا