ورزشی

خزان گلزنی در لیگ برتر!

به گفته دیباروز. ضمن برگزاری مسابقات لیگ ، حتی در دوره ویژه کرونا ، پر کردن اوقات فراغت و برقراری آرامش به مردم یکی از مهمترین دغدغه های ورزش ایران قلمداد می شود و بررسی نتایج این فصل و مقایسه آنها با دو فصل گذشته ، واقعیت تلخی را در مورد فوتبال نشان می دهد. ایران است.

با توجه به شرایطی که لیگ ایران در سطح بالاترین سطح فوتبال ایران در حال حاضر با مشکلات مختلفی روبرو است که مهمترین آنها عدم گلزنی آن است ، مشکلی که البته شامل تنها هفته های اول این فصل نیست. آماری که در یکی دو فصل گذشته نسبت به دوره های گذشته کاهش چشمگیری داشته است و این ممکن است زنگ خطر فوتبال ایران را به صدا درآورد.

لیگ هجدهم از نظر آماری ناامید کننده است

نظرسنجی ها در لیگ هیجدهم نشان می دهد که در هفته اول آن فصل ، لیگ برتر انگلیس موفق شد در 8 مسابقه فقط 10 گل به ثمر برساند. در هفته 2 و با پیروزی ویژه سپاهان برابر سپیدرود ، این آمار کمی افزایش یافت و در 8 مسابقه به 23 گل رسید. در هفته سوم از فصل هجدهم لیگ برتر ، تعداد گل های زده یک رقمی شد و به 8 گل رسید ، تا در آن زمان به طور متوسط ​​یک گل در هر بازی به ثمر برساند و سرانجام در هفته چهارم لیگ برتر با 17 گل دنبال شد. در مجموع ، در چهارده هفته نخست لیگ در فصل هجدهم 68 گل دیدیم.

لیگ نوزدهم بیش از فصل گذشته لعاب گرفت!

انتظار می رفت که در لیگ نوزدهم شرایط برای تماشای مسابقات پرگل مساعدتر شود. در آن دوره ، او در هفته اول در 8 مسابقه 14 گل به ثمر رساند. در هفته دوم تعداد گلها به 16 گل افزایش یافت که افزایش چشمگیری نیست. و این در حالی بود که تیم ها در هفته سوم بار دیگر سقوط کردند و تعداد گل های زده را به 13 گل کاهش دادند و در نهایت رکورد هفته چهارم لیگ در دوره نوزدهم با 19 گل ، در مجموع 62 گل در پایان هفته را بستند. چهارم ، در مقایسه با دوره قبل ، شاهد کاهش تعداد گل در لیگ برتر خواهیم بود.

دوره بیستم بیشتر اضطراب شد!

در حالی که لیگ برتر انگلیس به دلیل ظهور کرونا در فصل جاری در حال جابجایی بود ، سرانجام این رقابت ها با تأخیر طولانی آغاز شد و 20 تیم لیگ مسابقات 4 هفته ای خود را آغاز کردند. این در حالی است که در هفته اول 19 گل به ثمر رسیده است. برای هفته دوم ، عطش لیگ برتر برای گل کاهش یافت و تعداد گل های این هفته به 14 کاهش یافت و در هفته سوم ، آمار ناامید کننده در 9 مسابقه به 9 گل رسید و در هفته چهارم ، 9 گل فقط برای کاهش تعداد گل به ثمر رسید. تعداد گلها نگران کننده است.

کاهش فاجعه بار!

طبق آمار بالا ، در هجدهمین دوره لیگ برتر انگلیس ، تا پایان هفته چهارم ، 68 گل ، در دور 19 ، 62 گل ، و در حال حاضر در همان زمان در لیگ 20 ، شاهد 51 گل هستیم ، که می تواند در سطح اول فوتبال نگران کننده تر باشد ایرانی.

تغییر موقعیت تیم ها ، نتایج ، تمرینات نیمکت نشینی و از همه مهمتر ، کاهش خلاقیت و تولد مهاجمان پرگل همه با گلزنی در مسابقات و گلزنی در فصول اخیر همراه است. از جمله مشهور سال به سال ؛ بیایید از سال گذشته استفاده نکنیم!

فاضلی: ادامه این روند برای تیم نیز نگران کننده است!

14918493-IMG_2033

فریدون فضلی ، بازیکنی که در لیگ های فوتبال ایران در سال های منتهی به دهه چهارم زندگی اش گلهای زیادی به ثمر رسانده و اکنون با 85 گل زده چهارمین گلزن تاریخ لیگ برتر است ، این موضوع را برای یک خبرنگار توضیح داد. خبرگزاری ورزشی دیباروز پیش رفتن.

این مهاجم ، بهترین گلزن باشگاه ایرانی در یک دهه گذشته ، با اشاره به مشکل گلزنی در لیگ برتر گفت: متاسفانه نسل جدید ما شش بازیکن به عنوان مهاجم و گلزن ندارد. در فصول گذشته تعدادی از استعدادهای ناب فوتبال حضور داشتند که توانستند آمار خوبی را برای خود بدست آورند اما کم کم با بازنشستگی ، افراد توانمند این رشته جایگزین آنها نمی شدند.

فضلی تأکید کرد: در حال حاضر ، بیشتر بازیکنان از نظر فنی در یک سطح هستند و این تأثیر بسزایی در کاهش تعداد گلزنان مرد در تیم ها دارد. گلزنی که می توانند در هر مسابقه برای تیم های خود موفق باشند. در عین حال سیستمی که مربیان در سال های اخیر در تیم ها پیاده سازی کرده اند نیز در ایجاد این مشکل بی تأثیر نیست. وقتی مربی روی نیمکت تیمش حاشیه امنیت ندارد و ممکن است با یک یا دو شکست اخراج شود ، معمولاً با احتیاط بیشتری عمل می کند. به عنوان مثال ، اگر به سابقه تمرینات مهدی تارتار نگاه کنید ، می بینید که در هر تیمی که او بازی کرده ، 70٪ از مسابقات تیمش با تساوی به پایان رسیده است. این نشان می دهد که این گروه از مربیان برای ادامه حضور در پست های خود اهمیتی به آب نمی دهند و سعی می کنند ابتدا گل نخورند ، سپس به فکر گلزنی می افتند تا در بسیاری از مسابقات با نتایج مشابه با تساوی منفی به کار خود پایان دهند. وقتی مهم است که اختلاف را از دست ندهید ، قطعاً امتیازات کاهش می یابد.

مهاجم پیشکسوت فوتبال ایران تایید کرد: این مسئله ادامه دار همچنین می تواند هشداری برای تیم ملی باشد. با تغییر نسل فعلی ، این مشکل می تواند به تیم ملی سرایت کند و خبر بدی برای فوتبال ایران در مرحله ملی باشد. بودن.

او اضافه کرد: این مسئله تا زمانی که کارهای اساسی در این زمینه انجام نشود حل نخواهد شد. برای حل این مشکل راهی وجود ندارد جز افزایش خلاقیت فردی مهاجمان با یافتن استعداد و تمرین بیشتر.

در پایان فریدون فضلی گفت: در سن 35 سالگی ، کارت گلزنی من هر فصل از 15 گل در هر فصل سقوط نکرده بود. در سالهای اخیر ، مهاجمان نه تنها با آماری عجیب از 16 تا 15 گل به آقای غول تبدیل می شوند ، بلکه حضور مهاجمان خارجی مانند لوسیانو پریرا ، شیخ دیابات و … در حضور آقای گلا نیز بسیاری از حقایق را آشکار می کند. این در حالی است که در سال های گذشته افرادی مانند آناتی ، خلیلی و دیگران به گل ایران تبدیل شدند. 4

دکمه بازگشت به بالا