علمی و پزشکی

خطری که با خوردن فست فود تهدیدتان می‌کند!

گزارش کردن امنیت، یک مطالعه جدید نشان می دهد که خوردن فست فود با بیماری کبد چرب غیر الکلی مرتبط است. یک وضعیت بالقوه تهدید کننده زندگی که در آن چربی در کبد تجمع می یابد.

محققان دریافتند افراد مبتلا به چاقی یا دیابت که 20 درصد یا بیشتر از کالری روزانه خود را از فست فود مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که کمتر غذا می خورند یا فست فود را حذف می کنند، به میزان قابل توجهی سطح چربی در کبد را افزایش می دهند. و زمانی که یک پنجم یا بیشتر از رژیم غذایی آنها فست فود بود، افزایش اندکی در چربی کبد داشتند.

آنی کارداشیان، متخصص کبد در انستیتوی پزشکی کک گفت: یک کبد سالم حاوی مقدار کمی چربی است، معمولا کمتر از 5 درصد، و حتی افزایش متوسط ​​چربی می تواند منجر به بیماری کبد چرب غیرالکلی شود. نویسنده اصلی در حال مطالعه. افزایش شدید چربی کبد به ویژه در افرادی که چاق هستند یا دیابت دارند دیده می شود، احتمالاً به این دلیل که این شرایط کبد را مستعد تجمع چربی می کند.

این نتایج همچنین نشان می دهد که مصرف مقادیر نسبتاً متوسط ​​فست فودهای غنی از کربوهیدرات و چربی می تواند به کبد آسیب برساند.

کارداشیان می گوید: «اگر مردم یک وعده غذایی در روز در یک فست فود بخورند، ممکن است فکر کنند که هیچ ضرری ندارند. اما اگر آن یک وعده حداقل یک پنجم کالری روزانه شما باشد، کبد شما را در معرض خطر قرار می دهد.

بیماری کبد چرب غیر الکلی، که به عنوان استئاتوز کبدی نیز شناخته می شود، می تواند منجر به سیروز یا زخم کبد شود که می تواند منجر به سرطان یا نارسایی کبد شود.

منبع: Science Daily

دکمه بازگشت به بالا