علمی و پزشکی

داروی روماتیسم با دوز کم در درمان کووید ۱۹ موثر است

توسیلیزوماب (Actemra) یک داروی آرتریت روماتوئید است که به درمان استاندارد برای COVID-19 شدید تبدیل شده است، اما تقاضای بالا و محدودیت های تولید منجر به کمبود دارو در بسیاری از کشورها شده است.

به گفته محققان، این نتایج نشان می دهد که دو برابر تعداد بیشتری از بیماران را می توان با دوزهای پایین تر از این آنتی بادی مونوکلونال درمان کرد.

تیمی از دانشگاه بریتیش کلمبیا، کانادا، نتایج را بین سه گروه از بیماران مبتلا به کووید-19 مقایسه کردند: 40:40 که دوز مبتنی بر وزن دریافت کردند، 59 نفر که دوز ثابت دریافت کردند و 53 که توسیلیزوماب دریافت نکردند. گروه کنترل.

میزان التهاب در بین بیماران یکی از دو گروهی که دوز توسیلیزوماب را دریافت کرده بودند در طی پنج روز بیش از 90 درصد کاهش یافت.

بر اساس این مطالعه، مرگ و میر 28 روزه در هر سه گروه بیمار مشابه بود.

سوفی استوکاس، محقق ارشد، گفت: “بین دو دوز، ما هیچ تفاوتی در تعداد بیمارانی که نیاز به تهویه هوا دارند، تعداد درمان‌های پایدار مورد نیاز یا مدت اقامت در بخش مراقبت‌های ویژه مشاهده نکردیم.”

وی افزود: در صورت داشتن داروی کافی باید به روشی که مطالعه شده از آن استفاده کنید. اما این استراتژی توانسته است در بدترین زمان بیماری و بدترین بخش کمبود دارو به ما کمک کند.

دکمه بازگشت به بالا