اجتماعی

پلاسمادرمانی از پروتکل درمان کووید خارج شد/ کرونا هیچگاه تمام نمی‌شود

دبیر کمیته علمی ملی Covid 19 ، با اشاره به اینکه تاج هرگز کامل نخواهد شد ، از روند مثبت درمان تاج در مورد حذف درمان با پلاسما خبر داد.

در مصاحبه ای با آژانس دانشجویان پاکستان ، دکتر عاطف عابدینی وی در مورد نقش پلاسما درمانی در معالجه بیماران شریان کرونا گفت: “در نسخه دهم پروتکل های درمان کرونا که در ژوئن گذشته صادر شد ، ما موضوع درمان با پلاسما را از پروتکل حذف کردیم.” البته این امر به دلیل کاهش پذیرش اهداation پلاسما در شریان کرونا نبوده است ، اما این روش در سراسر جهان زیر سوال رفته است و نشان داده است که نقش مهمی در کاهش مرگ و میر ندارد.

وی افزود: “بنابراین این روش دیگر زیاد استفاده نمی شود زیرا بعضی اوقات عوارض آن بیشتر از فواید آن است.” به همین دلیل ، از راهنمای ملی درمان تاج خارج شد. البته این کار نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز انجام می شود.

دبیر کمیته علوم ملی Covid 19 با تأکید بر اینکه هرگز نمی توانیم بگوییم کار با تاج کاملاً تمام شده است ، گفت: “گویی نمی توانیم در مورد آنفلوانزا اینگونه صحبت کنیم.” وقتی می توان عوارض بیماری را کاهش داد و با موفقیت کنترل کرد ، واکسیناسیون کامل است و پروتکل ها در اولویت هستند تا تعداد معقولی از افراد واکسینه نشوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین نکته در کنترل ویروس انتقال آن از طریق هوا است که در محیطهای بسته ، شلوغ و نقابدار صورت می گیرد و با مشاهده این بیماری می توان بیماری را کنترل کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا