عمومی

داستان دروازه‌های داربی – دیباروز

در دربی شاید مهمترین سوال این باشد که چه کسی گل می زند کدام دروازه بان نیست.

به گزارش دیباروز، فوتبال 360 او نوشت: «دروازه ها همیشه توسط مهم ترین افراد هدایت می شوند. شما می خواهید دروازه شهری باشید که مسئولیت آن بر عهده نظامیان و مسئولان شهری باشد، می خواهید دروازه تیمی باشید، حفاظت از آن به تیم اول سپرده شود. دروازه ها ورودی و راه باز شدن هستند و بنابراین باید از بتنی و فولادی ساخته شوند. البته در فوتبالی که از این ماده خبری نیست و دروازه و چند ستون است که یک مرد فولادی باید جلوی آن بایستد. انسان ممکن است کمتر روشن باشد. نام و جایگاه او در سیستم، تاکتیک و تکنیک تیم نیست، بلکه تمام سیستم ها و تاکتیک ها فقط به دروازه ها ختم می شود و آن وقت است که باید مانند سوپرمن به میدان بیاید. تیم سوپرمن او در دربی پنجشنبه چه کسی خواهد بود؟ اگر بخواهیم در 22 هفته گذشته به دنبال پاسخی برای این سوال باشیم، ممکن است پاسخ آبی باشد، اما چه کسی نداند که دربی با تمام اتفاقات و اتفاقات آینده متفاوت است.

حسین حسینی دست های چسبیده

در شروع فصل، هیچ قطعیتی در مورد شماره یک بودن یا نبودن او وجود نداشت. رشید مظاهری باتجربه یا علی رضا رضایی جوان نیز همین فرصت را داشتند تا درون دروازه بایستند. اما حسین حسینی دوباره به روزهایی بازگشت که با تکانه خود اعتماد کادر فنی را به خود جلب کرد و توانست به خوبی به این اعتماد درون دروازه پاسخ دهد. این روزها هم مثل روزهایی که در حضور رقیب قدرتمندی به نام مهدی رحمتی بود، تعداد کلینیک هایش را بیشتر و بیشتر کرد و رحمتی را با قدرت بیشتری روی نیمکت نشاند. حالا حسینی با 14 کلین شیت در صدر جدول دروازه بانان قرار دارد اما برای اهداف مهم تری تلاش می کند. او این بار با این اعداد به دنبال شکستن رکورد این دروازه بان و دروازه بان نیست، بلکه تنها خواهان جام است. جایی که او قرار است به عنوان کاپیتان تیم آبی ها صعود کند. حسینی تا پایان فصل باید چسب روی دستانش را دو برابر کند. هر توپی که او از دست بدهد در نهایت می تواند باعث شود که جام از دستش بیفتد و چه کابوس بزرگتری برای او و هواداران. حسین حسینی با 6 گلی که در این فصل دریافت کرده، تعداد گل های دریافتی او در لیگ برتر سه برابر شده است. اما این برد او را به بهترین دروازه بان ایرانی تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل کرد! شماره یک آبی ها به همراه دهسوس، دروازه بانانی هستند که تعداد گل های خورده آنها در بازی بالاترین رقم است. حسینی 122 بازی با هواداران انجام داد و صدمین گل را به ثمر رساند تا به رکورد دروازه بان سابق استقلال خوزستان برسد. حالا با این همه آمار و رکوردهای خوب باید دروازه اش را در دربی بسته نگه دارد تا کار فرهاد مجیدی برای قهرمانی راحتتر پیش برود.

حامد لک: من بازیکن دربی هستم

حامد لاک برخلاف همتای آبی خود، فصل را با شانس 100 درصدی شروع کرد. نه بوژیدار رادوشوویچ و نه هیچ دروازه بان دیگری در پرسپولیس نتوانست موقعیت او را متزلزل کند. اتفاقی که الان افتاده و اگر او هنوز شانس اول دربی دارد، به این دلیل است که جانشین او مطمئن نیست، اما دربی یک شانس ویژه برای حامد لاک است. فرصتی برای بازگرداندن همان قدرت ابدی به خود و دروازه بانش. حمید لاک شاید نتواند در این فصل از رکوردها حرف بزند و از اعدادی که در اختیار دارد استفاده کند، اما بازیکن دربی است. او 330 دقیقه است که در دربی گل نزده و اگر در بازی پنجشنبه گل نخورد، رکورد نلسون را خواهد شکست. نلسون برزیلی مقابل استقلال 405 دقیقه کلین شیت کرد که این رکورد در تاریخ دربی است. شاید این وجه مشترک بین هواداران قرمز و آبی و پیشکسوتان این روزها باشد. بحثی که صحبتی از آن نمی شود بسیار دوستانه و مطمئن است اما همین انتقاد و انتقاد می تواند موتور محرک دروازه بانی باشد که قبلا نشان داده می تواند سدی آهنین در مقابل مهاجمان حریف باشد. حمید لاک با تعداد کلین شیت دومین دروازه بان تاریخ لیگ برتر خواهد بود. آماری که توانایی های او را به عنوان مدافع شماره یک قرمزها تایید می کند. لاک با میانگین 2.1 محدودیت در هر بازی، محدودیت های بیشتری نسبت به حسینی با 1.8 محدودیت داشت. این آمار نشان می دهد که دروازه بان این تیم را نمی توان در تمامی گل های پرسپولیس مقصر دانست و بخش بزرگی از کلینیک های حسینی مدیون فاز دفاعی قوی این تیم هستند. با این حال هر گلی که از خط دروازه رد شود مقصر شماره یک است و در این بازی چه کسی می تواند از این نقش محبوب فاصله بگیرد؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا