عمومی

چشم تیزبین فرهاد – دیباروز

نادیده گرفتن نقش فرهاد مجیدی در توصیف درست موفقیت های استقلال ظالمانه است.

به گزارش دیباروز، اقتصاددان وی نوشت: استقلالی ها رهبر قطعی 1400 خواهند بود؛ آخرین رهبر قرن چهاردهم شمسی. آنها در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال انگلیس با گل نفت آبادان پیروز شدند تا فاصله شش امتیازی خود را با پرسپولیس حفظ کنند. به این ترتیب استقلالی ها بدون توجه به نتیجه ای که در پنج شنبه دربی تهران رقم خواهد خورد، سال را با برتری بزرگی به پایان خواهند رساند، آبی ها در این فصل نیز سنت خود را حفظ کرده اند، گل نمی خورند و از سه موقعیت برای کسب سه امتیاز استفاده می کنند. استقلال یک بار. دوباره به برتری فردی دست یافت تا یک قدم به قهرمانی در این فصل نزدیکتر شود.

این تیم فصل موفقی را پشت سر می گذارد و این موفقیت دلایل مختلفی دارد. برخی از نقش گابریل پین، دستیار ایتالیایی فرهاد مجیدی به ویژه در تقویت ساختار دفاعی صحبت می کنند و برخی دیگر حول محور انگیزه بالا، اتحاد و همدلی فریلنسرها مانور می دهند تا موج شکست را بشکنند. وریا غفوری یکی از این افراد است. استقلالی ها گفت: احساس می کنم امسال بهتر از فصل گذشته هستیم. حق با اوست. او قبلا برای اعتراض به تغییر مطلق به رختکن می رفت، اما حالا مشکلی برای نیمکت نشینی ندارد. وریا در دقایق کوتاه حضورش در زمین کاپیتانی را شکست و سعی کرد انرژی و انرژی بیشتری را برای نمایش بهتر به کار ببرد. همه فریلنسرها امسال تشنه ترند. آنها با هم پیش می روند و برای یکدیگر می جنگند. در حال حاضر حتی اخراج مدافعان اصلی استقلال هم آسیبی به این تیم وارد نکرده است.

با این حال در بررسی رموز موفقیت استقلال باید به تیزبینی و شجاعت فرهاد مجیدی نیز اشاره کرد. همان امیر حسین حسین زاده ای که گل سه امتیازی استقلال را به نفت آبادان زد فرهاد کاشف است. این بازیکن 21 ساله که در ابتدای فصل به همراه مجیدی به استقلال آمده بود، از ابتدا در ترکیب اصلی قرار گرفت و در حال حاضر پنج گل برای این تیم به ثمر رسانده است. بازیکنی مثل جعفر سلمانی هم انتخاب او بود که در هر صورت نتیجه مثبت حضورش در استقلال بود. این بازیکن به عنوان وینگر چپ چهار گل برای استقلال به ثمر رساند. آیا کم است؟ در واقع می توان گفت به استثنای رودی زستد که عملکرد خوبی نداشت و در همان بازی با نفت، مجیدی در نهایت مجبور به حذف از ترکیب اصلی شد و سایر خریدهای فرهاد برای استقلالی ها خوب بود. آیا زبیر نیکونفس توسط این تیم استفاده نمی شد؟ رافائل سیلوا مدافع برزیلی در بازی اول نتیجه ای نگرفت؟ آیا علیرضا رضایی دروازه بان بدی است؟ جایی که یحیی گل محمدی دروازه بانی مثل احمد جوهری را به خدمت گرفت که فرهاد مجیدی رضایی را لمس کرد. در نتیجه استقلال الان دو دروازه بان خوب دارد که هر کدام بازی می کنند و هواداران خیالشان راحت است، پرسپولیس اما او دو دروازه بان وحشتناک دارد و هیچکس نمی داند در بازی بعدی با کدام یک بازی می کند. در نتیجه نادیده گرفتن نقش فرهاد مجیدی در نگاه به موفقیت های استقلال ظالمانه است.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا