عمومی

خارجی داریم اما نداریم! – دیباروز

گابریل پین این روزها به تهران سفر می کند و به زودی کار در استقلال را آغاز می کند. اما نکته این است که از او بعنوان “مشاور” یاد می شود نه مربی یا دستیار. چرا؟ زیرا در لیگ ایران ، قانون منع جذب مربیان و بازیکنان خارجی همچنان ادامه دارد.

به گزارش دیباروز ، اقتصاددان وی نوشت: “فرهاد مجیدی مدتی پیش اعلام كرد كه برای ادامه فصل از یك مشاور ایتالیایی با وی استفاده خواهد كرد.” از آن زمان گمانه زنی ها در مورد اینکه او کیست و بیوگرافی وی چیست ، وجود داشت اما در پایان خود مربی استقلال نام هم تیمی جدید خود را اعلام کرد. این گابریل پین است. این مربی 59 ساله در خط هافبک یوونتوس بازی می کرد. پس از بازنشستگی ، پین به مدت 9 سال مربیگری پارما و فیورنتینا را بر عهده داشت و از سال 2010 تا 2014 به همراه چزاره پراندلی روی نیمکت تیم ملی ایتالیا نشست.

وی بعداً در گالاتاسرای ، والنسیا ، نصر و جنوا کار کرد و اکنون از طرف فرهاد مجیدی دعوت نامه دریافت کرد. استقلالی ها در داستان استراماچونی خاطرات خوبی از مربی ایتالیایی دارند و بیشتر در مورد انتخاب ابراز خوش بینی می کنند. گابریل پین این روزها به تهران سفر می کند و به زودی کار در استقلال را آغاز می کند. اما نکته این است که از او بعنوان “مشاور” یاد می شود نه مربی یا دستیار. چرا؟ زیرا در لیگ ایران ، قانون منع جذب مربیان و بازیکنان خارجی همچنان ادامه دارد.

چهره داستان کاملاً مشخص است. مرد ایتالیایی تمام مسئولیت های مربی را بر عهده خواهد گرفت و طبق همان شرح وظایف به وی پرداخت می شود اما حق حضور در نیمکت را نخواهد داشت. این به وضوح دور زدن قانون است. این بدان معنا نیست که ما در این مقاله قصد انتقاد از فرهاد مجیدی را داریم. اتفاقاً تلاش وی برای افزایش دانش و بالا بردن توانایی فنی صندلی آبی ستودنی است. اما س questionال این است که چرا ما باید در دنیای فوتبال حرفه ای و مدرن چنین قوانین محدود کننده ای داشته باشیم؟ چرا این مربی به ایران می آید و حقوق کامل خود را دریافت می کند و از نیمکت نشینی محروم می شود؟ فرض کنید از این پس برای جذب مشاور به جای مربی خارجی ، همین روش دنبال شود. چه کسی می تواند مانع چنین رویکردی در باشگاه ها شود؟ در نتیجه ، بودجه باشگاه های ما هزینه می شود ، اما ما قادر به استفاده کامل از پتانسیل متخصصان وارداتی نخواهیم بود. غم انگیز نیست؟

مدیران جدید اتحادیه فوتبال اخیراً اعلام کردند که قانون منع جذب افراد خارجی برای فصل آینده لغو خواهد شد. و در اخبار اعلام شده توسط باشگاه الستیکال نیز به این موضوع پرداخته شد و گفته شد که گابریل پین از آغاز لیگ بیست و یکم روی نیمکت آبی ها خواهد نشست. این نشان می دهد مسئولان فوتبال ایران نواقص قانون را تشخیص داده اند. اشتباهات دیگری حتی قبل از دور زدن قانون توسط مجیدی با عنوان “مشاور” یک مربی خارجی وجود داشت. به نظر می رسد باشگاه های محلی حتی اگر دلار بیشتری بگیرند می توانند مربیان ایرانی مانند الکس نوری را بیاورند. در هر حالت ، آنها آن را اسیر کردند ، با وجود موانعی که تصور آن دشوار است. “استفاده از خارجی ها در فوتبال ایران ضروری است ، اما باید از کارگزاران سیاه پوست جلوگیری شود.” صدور چنین قوانینی فقط برای روشن شدن موضوع است. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا