اقتصادی

مسافران پروازهای خارجی بخوانند – دیباروز

هر کشوری قوانین ورود و خروج کالاهای خاص خود را دارد و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. صادرات برخی از کالاها از ایران یا به طور کلی ممنوع است یا فقط تا حدودی قابل صادرات است. گاهی اوقات افرادی که قصد رفتن به خارج از کشور را دارند به دلیل بی اطلاعی از این قوانین در فرودگاه و هنگام خروج دچار مشکل می شوند. در ادامه به بررسی جزییات کالایی می پردازیم که مسافر کلا یا جزئی از خروج آنها ممنوع است.

به گزارش دیباروز، «اقتصادآنلاین» نیز نوشت: برخی از کالاهایی که امکان صادرات از کشور وجود ندارد، ممکن است برای استفاده و یا همراه با آنها رایج نباشد، اما به هر حال نباید این موارد را برای تمام روز در نظر داشته باشید:

1. حداکثر 125 گرم خاویار با مجوز ماهیگیری برای هر مسافر مجاز است

2. فرش دستبافت تا 20 متر مربع مجاز است. اما حمل فرش دستباف در هر اندازه ای به عراق، عربستان سعودی و سوریه ممنوع است.

3. امکان برداشت ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی نام به ازای هر مسافر تا سقف 5000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها مجاز است، افزایش آن باید توسط گمرک و تشریفات مربوطه و طبق مجوز بانکی اعلام شود.

4. همراه داشتن جواهرات شخصی شامل انواع مصنوعات طلا، نقره و پلاتین حداکثر با وزن 150 گرم با مسافر مجاز است. خروج از کشور با هرگونه سکه طلا ممنوع است.

5. کالاهای ایرانی به هر میزان مجاز به صادرات هستند مشروط بر اینکه تجاری و غیر فروش باشند.

6. مسافر مجاز به صادرات ظروف نقره و عتیقه به غیر از جواهرات حداکثر تا 3 کیلوگرم است. مشروط بر اینکه این ظروف جزو آثار تاریخی و فرهنگی محسوب نشوند.

7. خروج ابزار و یا تجهیزات حرفه ای همراه مسافر به قصد استرداد کالا منوط به اعلام و تایید قبلی گمرک می باشد.

8. حداکثر 100 گرم زعفران برای هر مسافر مجاز است.

9. ممنوعیت مشروبات الکلی، قمار، سلاح گرم، مواد محترقه و منفجره، مواد مخدر، نشریات، عکس، فیلم، عکس و هرگونه کالای مغایر با ارزش های دینی و ملی کشور و هرگونه نوشته مغایر با مذهب رسمی کشور. دولت دولت یا برهم زدن نظم عمومی، اخلاق و شئون ملی، اشیای عتیقه و کلیه کالاهایی که جنبه میراث فرهنگی دارند و سایر کالاهای ممنوعه قانوناً ممنوع هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا