عمومی

داستان پیچیده دو وزیر و یک معاون!

دولت حسن روحانی در شرایطی به کار خود پایان داد که تماشاگران نقش دو وزیر را در رویدادهای فوتبالی خود برجسته کردند و موضوع شعارها ، اعتراضات و البته افشاگری های عجیب و غریب بود. البته عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز طی چند ماه سوژه فوتبال هواداران پرسپولیس و استقلال شده است. ”

به گزارش دیباروز ، شرق وی نوشت: “دولت حسن روحانی در شرایطی به کار خود پایان داد که تماشاگران نقش دو وزیر را در رویدادهای فوتبالی خود برجسته کردند و مورد شعار ، اعتراض و البته بدگویی عجیب قرار گرفتند. مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و محمدجواد آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات بیشترین انتقادات را دریافت کرد. البته عباس معاون وزیر امور خارجه عراقچی شد و چند ماهی است که موضوع فوتبال هواداران پرسپولیس و استقلال بوده است.

تولد بابا مسعود

از زمان مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش در دولت ، شایعات در مورد علایق فوتبالی او افزایش یافته است. به تدریج با نتایج بدست آمده از پرسپولیس و ناکامی هایی که استقلال در این چند سال با آن روبرو شد ، شایعه ای در بین هواداران استقلال منتشر شد مبنی بر اینکه وزیر ورزش از پرسپولیس ، تیم محبوبش حمایت ویژه ای دارد. بعدها کار به جایی رسید که ادعا می شد او با انتصاب مربیان ضعیف در باشگاه استقلال و البته تقویت پرسپولیس سعی در تضعیف هرچه بیشتر این تیم دارد. اگرچه سلطانی فر بارها چنین شایعاتی را تکذیب کرده و حتی یک یا دو پیشکسوت استقلال از استقلال حمایت کرده اند ، اما مرغ هوادار استقلال هنوز یک پا دارد. انتقادات مسعود سلطانی فر در حمایت از پرسپولیس نیز در تلویزیون پخش شد و سرانجام از آن زمان ، کلمه “بابا مسعود” وارد ادبیات شد و توسط هواداران دو باشگاه برجسته استقلال و پرسپولیس با صدای بلند خوانده شد. غیر از مسعود سلطانی فر ، پسرش نیز خشم هواداران استقلال را برانگیخت ، زیرا از نظر آنها علاقه پسر وزیر به تیم پرسپولیس بر تصمیمات وزیر ورزش برای مدیریت دو باشگاه تأثیر گذاشت. هواداران استقلال بارها در مقابل وزارت ورزش و چندین بار در مقابل مجلس شورای اسلامی علیه وزیر ورزش تجمع کرده و شعارهای بسیار جالبی را علیه وی سر دادند. استقلال همیشه می گوید تا سال 1400 اوضاع به همین شکل خواهد بود و بعد از رفتن مسوت سلطانی فر ، پرسپولیس نمی تواند به این راحتی قهرمانی را به دست آورد.

و ناگهان وزیر جوان

درست است که مسعود سلطانی فر وزیری بود که تحت فشار و انتقاد شدید استقلال در مورد فوتبال قرار داشت ، اما او خوش شانس بود که وزیر جوان در آن حضور داشت و بار انتقادات را بر عهده یکدیگر گذاشتند! محمدجواد آذری جهرمی دومین موضوع مهم هواداران استقلال شد. البته ماجرای آذری جهرمی با داستان وزیر ورزش بسیار متفاوت بود. فقط شایعه شده بود که سلطانی ور طرفدار پرسپولیس است اما او هیچ وقت علاقه و ذوق خود را برای رنگ نشان نداد ، اما آذری جهرمی با وجود مقاومت یکی دو ماهه ، رسما هوادار پرسپولیس شد. او در ابتدا گفت که مشکلات زیادی در دولت دارد و شاید می خواست تأکید کند که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه یکی از مستقلین دولت است: “آقای سلطانی فر ، بازی کردن آنها طبیعی است.” از طرف او ، آقای ظریف و آقای مونسان نیز عاشق فوتبال هستند و ما ناشنوا هستیم به تدریج ، آذری جهرمی علاقه خود را به رنگ نشان داد و نشان داد که با داستان ها و توییت های مختلف خود پرسپولیس را در فضای مجازی تحسین می کند. البته او وارد یک فضای دوستانه با هواداران استقلال در فضای مجازی در فضایی دوستانه ، و گاهی اوقات نیز با پیام های هواداران مختلف استقلال تعامل داشت. رفتن به ورزشگاه تماشای بازی پرسپولیس و حمایت تیم سرخپوشان از تهران در فضای مجازی او را به یکی از حمایت او از پرسپولیس آنقدر قوی شد که سرانجام صدای هواداران استقلال به گوش رسید. باز هم ، علاوه بر وزیر ورزش ، انتقادات و شکایات مداوم دیگری از طرفداران استقلال در هر استخری وجود داشت: آذری جهرمی.

هواداران استقلال ، اعضای کادر مربیگری و پیشکسوتان تیم از حمایت ظاهری محمد جواد آذری جهرمی از پرسپولیس انتقاد کرده اند. این تأیید البته با واکنش تند برخی از طرفداران استقلال روبرو شد و آنها با جرمی بد به جهرمی آذری خطاب کردند. آذری جهرمی دومین وزیر کابینه بود که در مقابل مجلس مورد تشویق هواداران استقلال قرار گرفت ، اما وزیر جوان در یکی از آخرین مصاحبه های رادیویی خود به بحث خود پایان داد و نظرات خود را به وضوح بیان کرد. “خواندن در فوتبال هیچ ربطی به وزرا یا غیر وزیران ندارد. پاسخ کری کری است. وزیر از صبح تا عصر لباس وزیر نیست. من وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات و در موارد دیگر یک شهروند هستم. در ورزش ، من همچنین می توانم نظر بدهم. این تفکر قدیمی را کنار بگذارید! نظر دادن به چه معناست؟ من نظر ورزشی خود را با احترام کامل بیان کردم و چیز خاصی نگفتم. من یک آهنگ ناشنوا خواندم. من یک نظر ورزشی دارم و نظر من این است با 50 درصد دیگر در فوتبال متفاوت است. به نظر شما چرا همه باید حرف های من را بپذیرند؟ من نظر خود را در مورد پرسپولیس دارم و آمدم و نظر خود را گفتم. افرادی در دولت هستند که سنشان از وزیر بزرگتر است و مستقل هستند. اشتباه است؟ آنها مستقل هستند و از تیم خود حمایت می کنند. استقلالی ها نیز باید فردی را وارد بازی کنند که حمله همه جانبه انجام می دهد. چه اشکالی دارد؟ فضای فوتبال را سیاسی نکنید. من یک نظر شخصی ، حامی دارم و آن را بیان می کنم اگر هر تیم مرکزی ملی دارد ، ما از آنها حمایت می کنیم. ما همچنین مستقل ها را دوست داریم. این فضای فوتبال است و این فضای دوستی و هیجان است. در خانه ما ، یکی از پسرانم مستقل است. از شش برادر من ، پنج نفر از آنها پرسپولیس و یکی از آنها استقلال است. ما همچنین در مجالس خانوادگی کر می خوانیم …. حالا بگذارید فضا باز شود و انرژی را تخلیه کند. شاید برخی از بازیکنان آنها ناراحت هستند و می خواهند چیز بدی به ما بگویند. بگذار آنها بخوانند. اما من تاریخ را محاسبه کردم. بگذارید آنها کری بخوانند و بگویند ما شش گل نزده ایم و پنج یا چهار گل زده ایم. اما آنها به کری زنگ نمی زنند و نمی گویند ما ستاره داریم. “

معاون حساس در کانون توجه

به غیر از دو وزیر دولت روحانی ، عباس عراقچی ، معاون وزیر امور خارجه ، مورد انتقاد هواداران استقلال و مدیر فنی تیم استقلال قرار گرفته است. عراقی از بیان استعداد خود با رنگ نمی ترسید ، اما شاید اگر می دانست که اغلب مورد حمله قرار می گیرد ، به راحتی از خانواده پرسپولیس صحبت نمی کند. وی در ژوئیه 2017 در مصاحبه با یک روزنامه ورزشی ، علاقه خود به پرسپولیس را فاش کرد و حتی مهدی طاریمی را به عنوان بازیکن مورد علاقه خود معرفی کرد. عراقی که قبلاً فوتبال غیرحرفه ای بازی می کرد ، در ژوئیه همان سال امیدوار بود که پرسپولیس تا پایان فصل قهرمان لیگ برتر شود. اما سخنرانی های رادیویی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه حداقل در دسامبر 1997 این وزارتخانه و به ویژه معاونان آن را زیر چتر حامیان استقلال قرار داد. ظریف در آن مصاحبه رادیویی آشکارا اعلام کرد که معاونانش به تیم پرسپولیس علاقه دارند و گفت: “من نه ، اما آقای روانچی و عراقچی هر دو پرسپولیسی هستند.” برای عراقچی و وزارت امور خارجه ، شرایط حمایت از باشگاه تا 11 مه 2009 به این سختی نبود. در آن روز عباس عراقچی در یک برنامه تلویزیونی ظاهر شد و ابراز امیدواری کرد که پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شود. این برنامه همزمان با روزهایی بود که پرسپولیس برای قهرمانی به یک برد دیگر نیاز داشت. او همچنین کلماتی شبیه شعار برای ابراز علاقه خود به قرمزها بیان کرد: “من همیشه طرفدار تیم محبوب ایران بودم.” فرهاد مجیدی ، 24 ساعت بعد ، وقتی مسابقات را واگذار کرد ، عباس عراقچی را مقصر دانست و گفت حمایت او از پرسپولیس در نتایج آن تأثیر داشت.

با این حال ، با پایان دولت حسن روحانی ، این سه شخصیت فوتبال از هیئت دولت کنار گذاشته شده اند و اکنون ممکن است نام آنها در رسانه های ورزشی بیش از گذشته ذکر نشود. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا