بین الملل

دستور نتانیاهو به کابینه: در مورد ایران اظهارنظر و مصاحبه نکنید/ روزنامه معاریو: نتانیاهو جرات نکرد پاسخ دهد

به گزارش دیباروز؛ رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به وزرای کابینه خود دستور داده تا در مورد ایران هیچگونه اظهارنظر و مصاحبه مطبوعاتی انجام ندهند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که در نخستین ساعت بامداد امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله (ص)» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

به گزارش فارس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه دوم با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی هشدار داد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

به دنبال حملات شنبه شب و بامداد یکشنبه ایران به اسرائیل، رسانه‌های خبری از ترس و وحشت ساکنان سرزمین‌های اشغالی از وضعیت پیش آماده خبر دادند.

این رسانه عبری زبان ادعا کرد، جنگنده‌های اسرائیلی هم آماده انجام اقدام بودند اما نتانیاهو دست آخر تصمیم گرفت که در لحظه آخر این اقدام را انجام ندهد.

روزنامه معاریو با طرح این ادعا که بعد از حمله گسترده پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل، ارتش رژیم صهیونیستی تا آستانه انجام عملیات پاسخ هم پیش رفت نوشت نتانیاهو در لحظه آخر دستور لغو آن را صادر کرد.

به گزارش دیباروز، این رسانه عبری زبان ادعا کرد، جنگنده‌های اسرائیلی هم آماده انجام اقدام بودند اما نتانیاهو دست آخر تصمیم گرفت که در لحظه آخر این اقدام را انجام ندهد.

معاریو در ادامه ادعای خود، این تصمیم نتانیاهو را به گفتگوی تلفنی وی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مربوط دانست.

در این بین شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی که در این شبکه منتشر شد، نتانیاهو را به بزدلی و از بین بردن توان بازدارندگی اسرائیل به دلیلی سیاست‌های ناکارآمدش متهم کرد.

سیوی عوفادیا نویسنده این گزارش بعد از پرداختن به اکثر اظهارات نتانیاهو طی چند دهه اخیر در مورد ایران، آورده است، از اواسط دهه نود نتانیاهو نخست وزیر، دولت ایران را به عنوان بزرگترین خطر تهدید کننده اسرائیل اعلام کرده است، اما امروز و در فاصله کمتر از یک روز از حمله بالفعل ایران به اسرائیل، فقط این پرسش را می‌توان مطرح کرد که، چگونه کسانی که از وجود خطری که از سوی تهران ما را تهدید می‌کند ، باید چنین شکست راهبردی خطرناکی را متحمل می‌شدند؟ واقعا بین ادعاها، اظهارات و وعده‌های امنیتی که به ما می‌دهند با واقعیت‌ها چقدر فاصله وجود دارد؟

310310

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا