علمی و پزشکی

دستور وزیر بهداشت برای آغاز واکسیناسیون ۴۸ سال به بالاهای برخی استانها

با توجه به شفاف: سعید نمکی در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی که نسخه ای از آن به جامعه اسلامی آمریکای شمالی تحویل داده شده بود ، اقدامات لازم برای به حداکثر رساندن ظرفیت مراکز و واکسن ها را تشریح کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

با عرض سلام و تبریک عید سعید قربان مبارک ، تقدیم در رویارویی نفسگیر با اوج پنجم بیماری و تشکر از زحمات همه عزیزان برای افزایش مراکز واکسیناسیون و همچنین افزایش سرعت کار ؛ با توجه به اینکه جمعیت بالای 60 سال و استان های جنوب و جنوب شرقی بیش از 50 سال به دلیل پوشش واکسیناسیون به سطح قابل قبولی رسیده اند ، دیروز مراجعه کمتری به مراکز واکسیناسیون داشتیم.

بنابراین ، با توجه به تأمین و پشتیبانی کافی از واکسن ها و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور ، که آمادگی تزریق بیش از پانصد هزار نفر در روز را دارند ، استفاده از این مراکز و واکسن ها در حداکثر ظرفیت خود سودمند است . بنابراین انجام موارد زیر ضروری است:

– بلافاصله اعلام می شود که از کلیه افراد بالای 60 سال که در سایت مراجعه یا ثبت نام نکرده اند ، دعوت به ثبت نام و جایگزینی با تبلیغات یا هر وسیله مناسب دیگر در سراسر کشور می شود.

تبلیغات این گروه سنی را در استان های بالای 50 سال انجام دهید.

شهرستانهایی که گروه سنی هدف آنها بیش از 60 سال و افراد بالای 50 سال واکسینه شده با 75 درصد گروه سنی هدف هستند می توانند از فردا برای جمعیت 60 تا 58 ساله در شهرستانهایی شروع کنند که گروه سنی هدف آنها بیش از 60 سال 48 سال – 50 سال است: در شهرستانهایی که سن هدف آنها بیش از 50 سال است ، ثبت نام و واکسیناسیون برای این گروه باید به طور متناوب آغاز شود.

“خوشبختانه ، واکسن کافی در دسترس است و همکاران می توانند جمعیت هدف جدید را محاسبه کرده و دستور دهند واکسن سریع ارسال شود.”

دکمه بازگشت به بالا