علمی و پزشکی

شمارش معکوس برای آغاز کارآزمایی بالینی “واکسن برکت” برای ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها

مدیرعامل کارخانه شففرمد و مدیر پروژه تولید واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام گفت: با ارسال کلیه اسناد و مدارک علمی مربوط به واکسن برکت به وزارت بهداشت ، منتظر صدور این وزارتخانه هستیم. مجوز شروع. اولین واکسن ایرانی برای ویروس کرونا برای سنین 12 تا 18 سال. ”

به گزارش دیباروز ، حسن جلیلی در مورد آخرین اخبار مربوط به تولید اولین واکسن ایرانی ویروس کرونا به خبرنگاران گفت: تولید واکسن برکت در فازهای اول و دوم کارخانه شفرمد به صورت 24 ساعته انجام می شود و محصول این تاکنون بیش از 16 میلیون دوز واکسن تولید شده است. “

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر شکایت برخی افراد از عدم وجود واکسن برکت در مراکز واکسیناسیون عمومی در برخی استان ها ، گفت: هیچ نقشی برای کارکنان اجرایی فرمان امام در توزیع واکسن برکت وجود ندارد. تاکنون بیش از 7.5 میلیون دوز واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل داده شده است و نحوه و میزان توزیع این واکسن ها در استان ها و شهرهای مختلف توسط وزارت بهداشت به طور کامل تعیین می شود.

وی افزود: حدود 9 میلیون دوز واکسن به زودی پس از فرآیند کنترل کیفیت به این وزارتخانه تحویل داده می شود و وزارت بهداشت در توزیع این واکسن کاملاً آزاد است.

شفرمد در پاسخ به س questionال دیگری در مورد پیگیری های متعدد خانواده ها و والدین برای واکسیناسیون دانش آموزان و فرزندان خود ، گفت: “مطالعات بالینی انجام شده در سه مرحله قبلی برای افراد 18 سال به بالا بود ، بنابراین مجوز عمومی تزریق واکسن برکت برای گروه سنی بالای 18 سال صادر می شود و طبق قوانین ، آزمایش جداگانه برای گروه سنی جدید مورد نیاز است.

و جلیلی ادامه داد: “در این راستا ، کلیه مدارک لازم به وزارت بهداشت ارسال شده است و ستاد اجرایی فران امام کلیه زیرساخت ها و شرایط لازم را برای مطالعات جدید فراهم کرده است و ما تا زمانی که آزمایشات بالینی برای افراد زیر 18 سال. “واکسن برکت برای داوطلبان بین 12 تا 18 سال در مراکز مطالعات بالینی در ستاد اجرایی فرمان امام و زیر نظر کارشناسان وزارت بهداشت.

مدیر پروژه تولید واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام در پاسخ به برخی حواشی که پس از مرگ تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون در فضای مجازی ایجاد شد ، گفت: آنها قبل از صدور مبارک نیز بودند. مجوز واکسن و شروع واکسیناسیون عمومی با کمک واکسن های ایرانی.

جلیلی در پاسخ به سوالی در مورد محبوبیت واکسن برکت ، گفت: مردم به دانشمندان نخبه ایرانی اطمینان کامل دارند و در زمان تزریق این واکسن ، به همه ثابت شد که مردم این سرزمین می توانند بر قله ها و قله ها غلبه کنند. . تولید شده حتی در زیر شدیدترین تحریم ها و محدودیت ها.

وی افزود: همه گزارش های رسمی منتشر شده و تحقیقات انجام شده توسط وزارت بهداشت و گروه های تحقیقاتی مختلف نشان می دهد واکسن برکت کمترین عارضه و یکی از م effectiveثرترین واکسن هایی است که تاکنون در ایران تزریق شده و مرگ و میر را کاهش داده است. بستری شدن بیماران کرون. “

جلیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عدم انتشار مقاله علمی در مورد واکسن برکت و صدور مجوز سازمان بهداشت جهانی برای این واکسن ، گفت: بیش از یک ماه از انتشار و ثبت مقاله علمی می گذرد واکسن برکت تهیه شد. و برای چاپ در مجلات علمی ارسال می شود. در این راستا ، ما به زودی خبرهای خوبی برای مردم کشورمان خواهیم داشت. ما همچنین از سازمان بهداشت جهانی درخواست مجوز کرده ایم و مراحل مختلفی از این فرآیند را مانند جلسات مشترک طی می کنیم. با کارشناسان WHO ، به سوالات آنها پاسخ داده و اسناد ما را ارسال می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا