علمی و پزشکی

نیکاراگوئه اولین کشور واردکننده واکسن برکت

مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت گفت: تفاهم نامه اهدا و صادرات واکسن بوفاراکو به نظام سلامت ایران یک اتفاق ارزشمند است. صنعت واکسن ایران پس از کسب موفقیت های لازم در تولید و مصرف واکسن کرونا در کشور، مرزها را درنوردیده است.

با توجه به دندان های ما دکتر بیان کرد. محمدحسین نیکنام: طی یادداشت تفاهمی به درخواست جمهوری نیکاراگوئه، مجتمع دارویی برکت واکسن برکات را صادر خواهد کرد. اولین محموله 200000 دوز به این کشور اهدا می شود.

وی افزود: جمهوری نیکاراگوئه یکی از پنج کشوری است که درخواست برکت کویت و ایران ارائه کرده است. کرونا اگرچه شاهد صحنه‌های تلخ، دردناک و دردناکی برای بشریت بود، اما جلوه‌های خوبی از همکاری و همدلی برای مقابله با این همه‌گیری را به‌وجود آورد.

مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت تصریح کرد: امضای تفاهم نامه اهدا و صادرات دارو و واکسن گاوی به نیکاراگوئه گواه همکاری دو کشور برای ارتقای نظام سلامت دو کشور است. دو کشور بر اساس توافقات قبلی دو کشور، همکاری در زمینه آموزش پزشکی، پزشکی، تجهیزات پزشکی و تحقیقاتی مورد توافق قرار گرفت و همکاری های جدید در زمینه واکسن کرونا یکی از زمینه های جدی و عالی است. سطح همکاری بین دو کشور کشورها.

وی افزود: نیکاراگوئه اولین کشوری است که از واکسن کویت بهره می برد و این نشان دهنده عمق روابط دو کشور است. وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای تکمیل موفقیت شرکت‌های ایرانی سازنده واکسن کرونا به کار خواهد گرفت و از هیچ تلاشی برای کمک به تمامی تولیدکنندگان دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا