برترین های کسب و کارعمومی

دوچرخه تایگر ساخت کجاست

برای داشتن تناسب اندام و سلامتی باید ورزش کنید و تحرک داشته باشید. یکی از این ورزش‌ها دوچرخه سواری است. فعالیت بدنی منظم می‌تواند شما را در برابر بیماری‌های جدی مانند چاقی، بیماری‌های قلبی، سرطان، بیماری‌های روحی، دیابت و آرتروز محافظت کند. دوچرخه سواری منظم یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش خطر مشکلات سلامتی مرتبط با سبک زندگی بی‌تحرک است.

دوچرخه‌سواری، یک ورزش سالم است که می‌توان در تمام سنین از کودکان خردسال تا بزرگسالان از آن لذت برد. همچنین مفید برای محیط زیست، سرگرم‌کننده، ارزان و مناسب است. دوچرخه‌سواری تا محل کار یکی از کارآمدترین روش‌ها برای گنجاندن ورزش منظم در زندگی شلوغ روزمره است. تخمین زده می‌شود هر روز یک میلیارد نفر دوچرخه‌ سوار می‌شوند: برای حمل و نقل، تفریح ​​یا ورزش.

این ورزش سالم و مفرح، فواید بسیار زیادی دارد که خیلی‌ها از آن بی‌خبرند. برای این‌که بدانید این ورزش جذاب چه تأثیری بر ذهن و جسمتان دارد، این مطلب از فیتامین را حتما بخوانید.

چند ویژگی جذاب ورزش دوچرخه سواری

  • مفید برای قدرت و استقامت: دوچرخه‌سواری باعث افزایش قدرت، استقامت و توان قلبی عروقی می‌شود.
  • یک تمرین خوب برای همه عضلات بدن: هنگام رکاب زدن از همه گروه‌های عضلانی اصلی استفاده می‌شود.
  • ورزش کم‌فشار: دوچرخه‌سواری نسبت به ورزش‌های دیگر کم‌فشارتر است و منجربه آسیب‌دیدگی در اثر شدت تمرین نمی‌شود.
  • آسان: برخلاف برخی ورزش‌های دیگر، دوچرخه‌سواری به مهارت بدنیِ بالا نیاز ندارد. یادگرفتن آن آسان است و پس از یادگیری، فراموش نخواهید کرد.
  • شدت قابل تنظیم: اگر به‌تازگی از بیماری بهبود یافته‌اید، یا تازه‌کار هستید، دوچرخه‌سواری برای شروع گزینه خوبی است؛ چون می‌تواند با شدت کمی انجام شود. هرچند همچنین می‌تواند یک ورزش شدت بالا و سخت باشد.
  • شاد و مفرح: ماجراجویی و هیجانی که این ورزش دارد، بسیار لذت‌بخش و شادی‌آور است. به‌خصوص اگر مسیرهای سرسبز و آفتابی را برای رکاب زدن انتخاب کنید، عاشق فواید دوچرخه‌ سواری و تأثیر فوق‌العادش در زندگی‌تان خواهید شد.
  • جایگزین خوب برای ماشین: به جز ورزش، می‌توانید به‌عنوان یک وسیله حمل و نقل روی دوچرخه‌سواری حساب کنید. به جز این‌که از مزایای بی‌شمار دوچرخه برای سلامتی بهره‌مند می‌شوید، به حفظ محیط زیست هم کمک بزرگی کرده‌اید.

8 دلیل اینکه چرا باید دوچرخه سواری کنیم

1. مدیریت وزن

دوچرخه سواری به طور معمول ، به ویژه با شدت بالا ، به کاهش سطح چربی بدن کمک می کند ، که باعث مدیریت سالم وزن می شود. به علاوه ، شما متابولیسم بدن خود را افزایش داده و عضله سازی خواهید کرد ، که به شما امکان می دهد کالری بیشتری بسوزانید ، حتی در حالت استراحت.

 2. قدرت پا 

دوچرخه سواری عملکرد کلی بدن شما را بهبود می بخشد و عضلات پا را بدون فشار بیش از حد تقویت می کند.
برای تقویت هرچه بیشتر پاها ، در هفته چند بار تمرینات وزنه برداری مانند اسکات ، فشار پا و لانگ را امتحان کنید تا عملکرد دوچرخه سواری شما بیشتر شود.

 3. مناسب برای مبتدیان 

دوچرخه سواری ساده است. اگر با یک دوچرخه استاندارد مشکل دارید ، دوچرخه ثابت یک گزینه عالی است.

اگر تازه تناسب اندام دارید یا در اثر آسیب یا بیماری برگشتید ، می توانید با شدت کم دوچرخه سواری کنید. هرچه تناسب اندام شما بیشتر می شود ، می توانید شدت را افزایش دهید.

 4- سلامت روان 

دوچرخه سواری می تواند احساس استرس ، افسردگی یا اضطراب را کاهش دهد. در حین دوچرخه سواری ، تمرکز روی جاده به رشد تمرکز و آگاهی از لحظه حال کمک می کند. این ممکن است به شما کمک کند تا تمرکز خود را از گفتگوی ذهنی روز خود دور کنید.

اگر احساس کردید که بی حال هستید ، حداقل 10 دقیقه خود را روی دوچرخه سوار کنید. با ورزش اندورفین آزاد می شود ، که به نوبه خود به شما کمک می کند ضمن کاهش سطح استرس ، احساس بهتری داشته باشید.

هنگامی که دوچرخه سواری را به طور منظم در زندگی خود قرار می دهید ، ممکن است احساس اعتماد به نفس و رضایت بیشتری داشته باشید.

 

 5. شروع مثبت صبح شما 

روز خود را با یک فعالیت سالم مانند دوچرخه سواری آغاز کنید ، که با تقویت گردش خون شما را از خواب بیدار می کند و به شما امکان می دهد روز خود را با احساس موفقیت شروع کنید.

6. تضمین سلامت فیزیکی

چه بخواهید از بروز مشکلات جسمی جلوگیری کنید و چه شرایط موجود را مدیریت کنید ، ورزش منظم کلیدی است. دوچرخه سواری به طور منظم یکی از راه های جلوگیری از کم تحرکی و نگرانی های سلامتی آن است.

این می تواند به جلوگیری از مشکلات قلبی مانند سکته ، حمله قلبی و فشار خون بالا کمک کند. دوچرخه سواری همچنین ممکن است به جلوگیری و مدیریت دیابت نوع 2 کمک کند. لیست قیمت دوچرخه‌ های موجود در بازار ایران را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی آریاچرخ مشاهده نمایید و وسیله متناسب با بودجه خود تهیه نمایید.

دوچرخه تایگر ۲۴ |دوچرخه تایگر ۲۷.۵ قیمت

7. سازگار با محیط زیست

با دوچرخه سواری در هر زمان ممکن رد پای کربن خود را کاهش دهید.

دوچرخه سواری جایگزینی عالی برای گزینه های حمل و نقل است که شامل نشستن در ترافیک برای مدت طولانی است. هنگامی که به مکانهایی می روید که کمی برای پیاده روی دور هستند اما نمی خواهید سوار ماشین شوید بسیار مفید است.

و جایزه این کار این است که مجبور نیستید برای یک مکان پارک در مناطق شلوغ مبارزه کنید.

8. بهبود تعادل و هماهنگی

همینکه بدن خود را تثبیت کرده و دوچرخه خود را به حالت ایستاده نگه دارید ، تعادل و وضعیت کلی بدن خود را بهبود می بخشید. تعادل با افزایش سن و کم تحرکی کاهش می یابد ، بنابراین نگه داشتن آن بسیار مهم است.

تعادل بهتر در جلوگیری از زمین خوردن و شکستگی مفید است ، که می تواند شما را زمین‌گیر کند

دکمه بازگشت به بالا