اقتصادی

رصد توزیع کالاها با راه اندازی سامانه هوشمند پست کشور

مدیرعامل شرکت پست ملی با اشاره به اجرای نظارت هوشمند بر توزیع کالا برای کالاهای پتروشیمی گفت: از هفته آینده نظارت هوشمند بر کالا به عنوان روش آزمایشی در یکی از پتروشیمی ها اجرا شده و به شامل سایر پتروشیمی ها و سایر کالاها باشد.

رمضانعلی سبحانفر در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: یکی از مهمترین موضوعات در ایالت ، تنظیم بازار ، توزیع عادلانه کالا و جلوگیری از قاچاق و دلالی است. پیشنهاد کنید که در این بخش می توانیم به سیستم کمک کنیم توزیع کالا و کنترل کالا در کشور برای همه دستگاه ها.

وی ادامه داد: از خرداد ماه ، موضوع کنترل هوشمند کالا را به عنوان پیشگام در زمینه توزیع طیور پیاده کردیم و بخشهایی که با مشکل روبرو بودند مشخص شد. در کنار سیستم جامع تجارت الکترونیک متعلق به وزارت صمت ، یک سیستم کنترل محصول هوشمند وجود دارد که یک فناوری پیشرفته در شرکت ملی پست است که کالاها را از مبدا و مقصد کالا و مسیر کالا تولید یا وارد می کند. به در انبارها و فروشگاه های خرده فروشی ، حجم و کنترل ظرفیت بار ، زمان و مکان انتقال و تهیه رسیدهای الکترونیکی.

مدیرعامل شرکت پست ملی تصریح کرد: طی جلساتی که با وزارت صمت و مقامات مربوطه داشتیم ، این بحث به زودی به عنوان یک روش آزمایشی در یک پتروشیمی اجرا می شود و به سایر پتروشیمی ها و سایر کالاها از طریق آن گسترش می یابد. می تواند کالاها را زیر نظر گرفته و دستگاه های مربوطه را به آنها عرضه کند. برای این منظور تصمیم گرفته شد که یکی از پتروشیمی ها از هفته آینده به عنوان مرحله آزمایشی وارد مرحله اجرایی شود و ما شاهد سازوکار اجرایی هستیم تا این روند در ماه های آینده به پتروشیمی ها و سایر کالاها نیز کشیده شود.

به گزارش دیباروز ، شرکت ملی پست با استفاده از امکانات و قابلیتهای ردیابی و خروج الکترونیکی خود و استفاده از تجهیزات حمل و نقل و نیروی انسانی ، نظارت آنلاین کالا را در شبکه توزیع خود ارائه کرده است. بنابراین ، مقرر شد نظارت و توزیع هوشمند طرح پتروشیمی با همکاری پست و وزارت صمت به منظور افزایش دقت نظارت و کاهش هزینه ها و بی نظمی های احتمالی به صورت آزمایشی اجرا شود.

استفاده از سیستم “نظارت بر توزیع هوشمند” ارائه شده توسط شرکت ملی پست ، علاوه بر افزایش دقت نظارت بر شبکه توزیع ، هزینه های نظارت را کاهش می دهد. مقرر شد که این طرح به صورت آزمایشی و پس از حل مشکلات احتمالی ، در سراسر کشور در سراسر کشور اجرا شود. اجرای این طرح به همراه سایر برنامه ها و روشهای نظارتی ، نظارت را تسهیل کرده و تخلفات احتمالی در سیستم توزیع را کاهش می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا