عمومی

روحانی متشکریم،شاید کمی دیر… – دیباروز

به ما گفته شد “هرچه می توانید در آمریکا گریه کنید” اما ما – اصلاح طلبان ، عدالت خواهان ، اصولگرایان – دولت روحانی را فریاد می زنیم. در حالی که ضد ایرانی ترین دولت در ایالات متحده در چهار دهه گذشته در اختیار قدرت های منطقه ای بوده است ، اقتصاد کشور ما فروپاشیده است ، جنگ ها در شهرهای ما آغاز شده ، قهرمانان ملی و علمای ما ترور شده اند و ناامیدی تاریکی و ناامیدی را در مردم ما القا کرده است.

ما آنقدر با صدای بلند از دولت خود گریه کرده ایم که دیگر صدای اعتراض به دشمن خارجی را نداریم. ما 5 روز پشت دولتی را که تنها در مقابل زورگویان جهان ایستاده بود خالی کردیم ، و شبها سریالهای تلویزیونی ملی ، مستندها و کمدی ها را تماشا کردیم .. در حال خراب کردن ، تمسخر و توهین به دولت خود بودیم.

ما روحانی را به دلیل “سو mis مدیریت” در کل جنگ اقتصادی خارجی مقصر دانسته ایم به طوری که آمار رشد اقتصادی ، تورم ، بیکاری و ایجاد شغل را فراموش کرده ایم ، یک ماه قبل و بعد از خروج ترامپ از شورای امنیت سازمان ملل.

آنقدر چشمهایمان را بستیم و گوشهایمان را بستیم و کلمه “بی کفایتی” را بر زبان آوردیم که نمی دیدیم چگونه ، در شرایطی که حتی “کارآمدترین” و ثروتمندترین دولتهای جهان نمی توانستند تصور کنند ، دولت روحانی ، تحت “حداکثر فشار “و در طی یک همه گیر جهانی ، از یک سو ، ساختارها را از نظر اقتصادی ، از سوی دیگر ، سیستم بهداشتی کشور را از سقوط باز داشت و کشور را گام به گام به مسیر بازسازی بازگرداند.

بنابراین ، به دلیل ترس از “بدنامی” ، مصلحت اندیشی سیاسی ، یا محافظت از خود در برابر حملات از هر طرف ، ما حرفه خود را برای فاصله گرفتن و تبرئه روحانی قرار دادیم ، حتی جرات صحبت علنی درباره خدمات دولت او – از ایجاد عمومی بیمه درمانی تا گسترش امنیت اجتماعی و خودکفایی. در تولید داروهای بیشتر مورد نیاز کشور ، توسعه صنایع پتروشیمی و هوافضا ، ارتباطات از راه دور ، تجارت الکترونیکی ، تولید واکسن کرونا ، افزایش راه آهن و جاده ها و غیره

ما چنان در آتش خشم و نفرت غیرمنطقی از دولت روحانی به راه افتاده ایم که شعله های آتش ما را در برگرفته است – و همه جریاناتی که به حداقل اعتدال و انصاف اعتقاد دارند ، انتقاد می کنند یا مخالف آن هستند – کسی را به جز انتقام جویانه ترین مخالفت باقی نگذاشته است. در خاکستر صحنه سیاسی .. کشور ترک نکرده است.

ممنون روحانی کمی دیر اما … شاید.

* ارسال شده در کانال نویسنده

310 310

دکمه بازگشت به بالا