عمومی

روز قدس از نگاه رهبر انقلاب

نقطه عطف در این مناسبت سخنان رهبر خردمند انقلاب اسلامی بود که بسیار محکم ، منطقی ، قدرتمند و انقلابی بود. موضع روشن ، شفاف و منسجم آیت الله خامنه ای در روز جهانی بیت المقدس را می توان به عنوان نقشه راهی برای مسلمانان در سراسر جهان برای ادامه نبرد علیه رژیم صهیونیستی و ادامه راه برای آزادسازی و دعا فلسطین در اورشلیم دید. خلاصه ای از نکات اصلی این بیانیه ، مباحث نقشه راه را روایت می کند.

اولین سخنرانی رهبر انقلاب در مورد تاریخچه رژیم جعلی اسرائیل پس از جنگ جهانی اول ، با پشتیبانی غرب و فاجعه ای بود که منجر به غصب سرزمین فلسطین شد. در این بخش ، رهبر معظم انقلاب از کلمه خلاقانه و روشنگری “دولت بدون ملت” برای یک سیستم جعلی استفاده کردند. سالها است که اسرائیل دوباره شعار “ملتی بدون سرزمین” را مجدداً تکرار می کند و سعی دارد تصرف زمین فلسطین را به عنوان توجیهی برای حل و فصل یهودیان از طریق سرکوب به تصویر بکشد. دولت-ملت یا دولت-ملت ، یک نهاد سیاسی است ، در یک منطقه سرزمینی خاص ، که مشروعیت آن ناشی از اعمال حاکمیت دولت بر تمامیت ارضی است. اصطلاح “دولت بدون ملت” نشانگر آن است كه مهاجرت یهودیان از سراسر جهان و اسکان آنها در سرزمین غاصب شده را نمی توان یک ملت دانست و به یک کشور مشروعیت می بخشد.

رهبر معظم انقلاب ، از فقیه فتوا ، مبارزه برای آزادسازی فلسطین را نمونه ای از جهاد به خاطر خدا ، وظیفه مطلوب اسلام و پیروزی تضمینی بیان می کنند. برخی از کشورهای ضعیف عرب همیشه سعی کرده اند هویت اسلامی فلسطین را نادیده گرفته و آن را در مرزهای عرب و فلسطین مطرح کنند. تمرکز مقام معظم رهبری بر روی عبارت جهاد و تأیید اسلامی زمینه مبارزه برای آزادسازی فلسطین در خارج از جهان عرب را در بر گرفته است و در مورد مسلمانان در سراسر جهان گسترش یافته است.
ضرورت باورنکردنی مبارزان فلسطینی ، دولت مستقل دولتهای غربی و جامعه جهانی یکی از مطالبات رهبری در پیام روز بیت المقدس است. حقیقت این است که بلوک غربی ، به ویژه ایالات متحده ، با حمایت و سکوت جامعه جهانی ، امروز در تلاش است تا با تشویق تل آویو به ادامه جنایات خود در فلسطین ، به اهداف شوم خود برسد. آیا ممکن است این حمایت از نهادهای بین المللی نباشد ، ایالات متحده و غرب می توانند سوریه را در بحران قرار دهند ، تروریسم را در عراق فعال کرده و مردم بی دفاع یمنی را با گلوله های حاکمان سعودی هدف قرار دهند؟

مقایسه جدید ویروس Corona با ویروس رژیم صهیونیستی و واکنش کشورهای متعارض عرب که رژیم اشغالگر را واقعیت می دانند ، بخش های مهم و روشن اظهارات رهبری بود. از دیدگاه وی ، درست همانطور که مبارزه با ویروس کورنا یک واقعیت است ، باید مردم جهان نیز مبارزه کنند با ویروس صهیونیستی باید در دستور کار جهان باشد. مقام معظم رهبری در سخنان خود با یقین به انقلاب از شکست صهیونیسم چهار بار اشاره کردند. او قبلاً قول داده بود كه رژیم اشغالگر را در 25 سال آینده فرو ببرد. این انتظار که نتیجه ایمان عمیق مقام معظم رهبری در تحقق وعده های خداوند و شکست دادن ظالمان باشد ، می تواند برای گروه ها و مبارزان جهادی فلسطین نوید بخش و الهام بخش باشد.
حمایت مداوم از مجاهدین حزب الله و رهبر معظم انقلاب و چهره آلمان ، کشوری که حزب الله را در لیست گروه های غیرقانونی قرار داده است ، نمادی از عزم و شهامت رهبر انقلاب حقایق غیرقانونی است. در آلمان از این نام همیشه در ایران به عنوان سلاح شیمیایی برای صدام حسین استفاده شده و مردم حلبچه را به قتل رسانده است و این لکه از سینه کشوری که خود را متمدن می داند حذف نمی شود.
ادامه مبارزات و سازماندهی تشکل های جهادی و همکاری آنها با یکدیگر توصیه اصلی رهبر معظم انقلاب در بیانات روز بیت المقدس بود. فراخوان رهبری مبنی بر اقتدار فلسطین برای اتخاذ مواضع محکم در برابر ستمگران و اشغالگران فلسطین ، پیروی از همان توصیه ها و کمک های مداوم ایران به مبارزان فلسطین است ، و وی قول داد که به ادامه مبارزات بپردازد و انتفاضه را با سنگ به انتفاضه با موشک تبدیل کند که اقتدار را به نفع آزادی بیت المقدس تعادل می بخشد. تشکیل خواهد شد.

تاریخ نشان داده است که رژیم های کثیف و کثیف ، مانند آپارتاید ، در پی مقاومت مداوم در برابر قدرت های هژمونیک ، بارور شده و سیستم های جدیدی نیز با رای مردم ایجاد شده اند. نیروهای استعماری انگلیس و فرانسه پس از سالها مبارزه و مقاومت در آفریقا پیروز شدند و این به ایجاد رژیم های مستقل برای مردم منجر شد. رژیم صهیونیستی پس از سالها مبارزه و مقاومت در برابر مردم باید در همه پرسی از بین برود. این محصول برنامه ایران است که در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز پنهان شده بود. همه پرسی همه جانبه در مورد تمام مذاهب فلسطین از جمله مسلمانان ، یهودیان و مسیحیان منجر به فروپاشی اسرائیل خواهد شد. طرحی که در آن هیچ ضد ستیزی وجود ندارد و حقوق همه مردم را تضمین می کند و سرزمین فلسطین را از دریا تا دریا در حضور همه آوارگان تحکیم می کند.

یاد و خاطره شهدای بیت المقدس ، شیخ احمد یاسین از حماس ، فتحی ال شاغقی از جهاد اسلامی ، آقای عباس موسوی از حزب الله در لبنان و سردار سرفرازاز قاسم سلیمانی از ایران ، نشانگر میزان محور مقاومت و آنچه در اظهارات رهبر معظم انقلاب است ، تشکر می کند. از مرحوم حسین شیخ الاسلام ، دیپلمات انقلابی که عمر خود را در دفاع از اهداف فلسطین گذراند ، نیز یاد شده است.
نقطه عطف روز بیت المقدس امسال اظهارات نگهبان مسلمانان جهان بود که مطمئناً چراغی برای مبارزان فلسطین و محور مقاومت به منظور از بین بردن رژیم صهیونیستی خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا