بین الملل

روسیه: لازم شد ماهواره‌های غربی را هم می‌زنیم 

یک مقام ارشد دولت روسیه روز پنجشنبه این احتمال را مطرح کرد که مسکو می‌تواند ماهواره‌های تجاری کشورهای غربی را که مظنون به استفاده در تلاش‌های جنگی اوکراین هستند، هدف قرار داده و ساقط کند.

این تهدید در صورت تحقق، ناگزیر ترس و نگرانی فزاینده در مورد تشدید درگیری هشت ماهه بین دو کشور و همچنین خطر رویارویی مستقیم روسیه و غرب را تشدید خواهد کرد.

در حال حاضر، هیچ واکنش فوری از سوی ایالات متحده یا توسعه دهندگان ماهواره های تجاری در غرب به این تهدید وجود ندارد.

کنستانتین ورونتسوف، یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه، روز پنجشنبه استفاده از ماهواره های غربی برای کمک به تلاش های جنگی اوکراین را “عملیاتی بسیار خطرناک” توصیف کرد.

وی استفاده غرب از چنین ماهواره هایی برای حمایت از اوکراین را “تحریک آمیز” خواند و به کمیته اول (خلع سلاح و امنیت بین المللی) سازمان ملل گفت: زیرساخت های شبه نظامی می تواند هدف قانونی برای حملات تلافی جویانه باشد.

سپس این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که او در مورد “مشارکت ایالات متحده و متحدانش در درگیری های نظامی از طریق بخش هایی از زیرساخت های فضایی غیرنظامی، از جمله بخش هایی با ماهیت تجاری” صحبت می کند.

ورونتسوف نام هیچ شرکت ماهواره ای خاصی را ذکر نکرد، اگرچه ایلان ماسک در اوایل این ماه گفت که شرکت فضایی متعلق به او اسپیس ایکس به تامین مالی سرویس اینترنت استارلینک در اوکراین ادامه خواهد داد.

باید گفت که روسیه مانند آمریکا و چین از ظرفیت فضایی تهاجمی بالایی برخوردار است. این کشور سال گذشته یک موشک ضد ماهواره برای انهدام یکی از ماهواره های خود پرتاب کرد.

در آگوست گذشته، مسکو آمریکا را به دخالت مستقیم در جنگ اوکراین به دلیل کمک های اطلاعاتی ماهواره ای متهم کرد.

این اتهام پس از آن مطرح شد که معاون وزیر اطلاعات نظامی اوکراین در مصاحبه با روزنامه انگلیسی تلگراف گفت کیف از سامانه های موشکی پیشرفته HIMARS که واشنگتن با بهره مندی از تصاویر ماهواره ای و بلادرنگ در اختیار اوکراین قرار داده است، به خوبی استفاده می کند. اطلاعات .

تصاویر ماهواره ای مناطق درگیری که توسط شرکت های تصویربرداری ماهواره ای تجاری ایالات متحده گرفته شده است که مختصات ضعف قدرت نظامی روسیه را برجسته می کند، روزانه توسط کارشناسان اطلاعاتی منبع باز در توییتر بررسی می شود.

با توجه به تعداد کم ضدحمله‌های اوکراینی در منطقه خرسون جنوبی در روزهای اخیر که رویترز آن را دلیل آب و هوای مرطوب و سختی زمین عنوان کرد و همچنین عدم ایجاد تحولات مهم در جبهه شرقی، کیف می‌گوید روسیه کارزار خود را متوقف خواهد کرد. برای نابود کردن زیرساخت های حیاتی اوکراین قبل از پایان زمستان.

مقامات اوکراینی هدف از این کمپین را شکستن روحیه مردم برای ادامه مقاومت در برابر حملات ارتش روسیه با محروم کردن آنها از امکانات اولیه مانند انرژی و گرمایش در زمستان دانسته و تاکید کردند که این استراتژی محکوم به محکومیت است. شکست. شرم

4949

دکمه بازگشت به بالا