علمی و پزشکی

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیرعامل MDA در بیانیه‌ای گفت: «تصاویر گرفته‌شده توسط ماهواره‌های ما، که در توانایی آن برای نظارت بر آب و هوا، ادغام و تجزیه و تحلیل با سایر منابع تصویری از شرکت‌های تجاری رصد زمین، منحصربه‌فرد است». تاریخچه گزارش های اطلاعاتی اوکراین.

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از قابلیت‌های ماهواره‌های راداری خود برای کمک به این تلاش‌های بین‌المللی استفاده کنیم و به انجام هر کاری که می‌توانیم برای کمک به دولت اوکراین در حفاظت از شهروندانش ادامه می‌دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners با نام اختصاری MDA، یک شرکت چندملیتی کانادایی در زمینه ارتباطات و فناوری است. این شرکت چندین شرکت تابعه در سراسر کانادا و ایالات متحده دارد. از جمله محصولات مهم این شرکت می توان به Canadarem که توسط شاتل فضایی ناسا استفاده می شود و همچنین Canadarem 2 و Dexter که توسط ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شود، اشاره کرد.

“کانادرم” مجموعه ای از بازوهای مکانیکی است که بر روی شاتل های فضایی و ایستگاه های فضایی برای حمل محموله ها و بشقاب پرنده ها در یک پیاده روی فضایی نصب شده اند. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است.

قابلیت های رادار MDA چشمگیر است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره رادارست-2 را که از دسامبر 2007 به دور سیاره ما می چرخد ​​و همچنین سه فضاپیم صورت فلکی رادارست را ساخت که در ژوئن 2019 بر فراز موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پرواز کرد. مدارهایی به دور زمین پرتاب شد.

در بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نشده است که Magen David Adom از ماهواره های دیگر شرکت ها چه تصاویری را خواهد دید.

برخی از احتمالات وجود دارد. به عنوان مثال، Capella Space مستقر در کلرادو تصاویر “SAR” از اوکراین در حملات روسیه در 24 فوریه و فضاپیمایی از Maxar Technologies و Planet And BlackSky که تصاویری از تهاجم روسیه به اوکراین و عواقب آن گرفته بودند، گرفت. به عنوان مثال، ماکسار اخیرا مجموعه‌ای از عکس‌ها را منتشر کرده است که خسارات زیادی به فروشگاه‌های مواد غذایی، خانه‌ها و ساختمان‌های دیگر و غیرنظامیان وارد شده به شهر محاصره‌شده ماریوپل در اوکراین را نشان می‌دهد.

46

دکمه بازگشت به بالا