اجتماعی

رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر/۲۲ هزار مکاتبه شورا با شهرداری در دوره ششم

از سامانه پایش اجرای مصوبات در صحن علنی شورای شهر تهران رونمایی شد.

به گزارش دیباروز، در جلسه امروز شورای شهر تهران از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد و رضوی معاون پایش شورای شهر تهران درباره جزئیات این سامانه گفت: قبلا دو سامانه طرح و لوایح و سامانه جامع مصوبات رونمایی شد و حالا سامانه پایش، حلقه تکمیلی دو سامانه‌ای است که قبلا رونمایی شده بود.

وی با بیان اینکه در سامانه پایش استخراج احکام مصوبات، پیگیری اجرای مصوبات از شهرداری و ارجاع موارد نظارتی به شورا در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: پیش از این تعدد واحدهای پیگیری اجرای مصوبات را در شورای شهر داشتیم که موجب موازی کاری و اختلال در واحدهای نظارتی می‌شد که حالا با رونمایی از این سامانه، این مشکلات حل می‌شود.

مهدی چمران نیز در واکنش به این رونمایی گفت: با رونمایی از این سامانه شاهد سهولت در پیگیری اجرای مصوبات خواهیم بود؛ اما فعلا مصوبات دوره پنجم و ششم شورای شهر بارگذاری شده و امیدواریم هر چه زودتر مصوبات دوره‌های قبل نیز بارگذاری شود.

احمد صادقی نیز ضمن تقدیر از رونمایی این سامانه گفت: این سامانه به هوشمندسازی کمک زیادی می‌کند.

مهدی اقراریان نیز با بیان اینکه شهرداری نظارت گریز است، گفت: اگر ۱۰ سامانه دیگر هم راه اندازی شود؛ اما شهرداری همچنان پاسخگو نباشد راه به جایی نمی‌بریم. چرا که سه ماه پیش تذکری دادم و هنوز تعیین تکلیف نشده است.

در ادامه باقری معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران با بیان اینکه این سامانه فرصت خوبی برای قضاوت دقیق است، گفت: شهرداری نظارت گریز نیست و باید بگویم که ۲۲ هزار مکاتبه از سوی شورا با شهرداری در این دوره انجام شده است و این حجم از نظارت‌های شورای شهر در قالب جلسات و بازدیدها نشان می‌دهد که ما عدم پاسخگویی نداریم و در راستای حل مشکلات شهر و گره گشایی از موضوعات علاقمند هستیم.

وی با بیان اینکه در این سامانه با ذکر تاریخ موضوعات ثبت می‌شود، گفت: این سامانه کمک می‌کند که نشان دهد کدام تذکر و مکاتبه عقب افتاده است و ما پیگیر موضوعات هستیم. البته باید بگویم که برخی مکاتبات و پیگیری‌ها را از طریق رسانه‌ها متوجه می‌شویم. از جمله نامه چهار عضو شورا به شهرداری که به تازگی به دست ما رسیده اما قبل از آن در رسانه‌ها خوانده بودیم و باید بگویم که شهرداری بنایی بر عدم پاسخگویی ندارد و نباید مروج این ایده باشیم که شهرداری نسبت به نظارت گریز دارد.

به گزارش دیباروز، با حضور اعضای شورای شهر از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر رونمایی شد.

انتهای پیام

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا