اجتماعی

تاکید عضو شورا برضرورت تعیین تکلیف لایحه واکنش اضطراری مقابله با زلرله در تهران

به گزارش شفاف، مهدی بابایی در بازدید از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر لزوم ارائه لایحه ای برای الزام شهرداری به ارائه هرچه سریعتر برنامه عملیاتی واکنش اضطراری به زلزله تهران تاکید کرد. برنامه اقدام برای واکنش اضطراری در این زمینه.

بابایی تصریح کرد: باید بر اساس اسناد بالادستی و برنامه پنج ساله سوم میزان پیشرفت خود در حوزه مدیریت بحران مشخص شود.

این عضو شورای شهر تهران با یادآوری اینکه شبکه جامع ارتباطات امن و پایدار هنوز ایجاد نشده است، تصریح کرد: ایجاد این شبکه برای افزایش تاب آوری شهر ضروری است.

رئیس کمیته امنیت و بحران شورای اسلامی شهر تهران همچنین با تایید برگزاری جلسات دوره ای هیات امنای سازمان مدیریت بحران، افزود: جلسات هیات امنای سازمان با تاخیر برگزار می شود و تنها چند مورد صورت گرفت. در فصل پنجم مدیریت شهری. برگزاری این جلسات برای همراهی مدیریت ارشد و یا برنامه های سازمان ضروری است.

بابایی در بخشی دیگر از این بازدید بر لزوم اتصال زیرمجموعه های شهرداری تهران به سامانه مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: لازم است اطلاعات سامانه به صورت آنلاین برای معاونان خدمات شهری و شهرداران در این سامانه بارگذاری شود. همچنین مرکز کنترل خط مترو نیز باید به طور اختصاصی به سامانه های مدیریت بحران متصل شود و ارتباط ویژه سازمان مدیریت بحران با رصدخانه شهر در اولویت های این سازمان قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی نواقص در سازمان مدیریت بحران افزود: برای تجهیز این سازمان و رفع نواقص در بودجه سال آینده لازم است موارد لازم بر اساس نیازسنجی دقیق تهیه و به شورا ارسال شود. “

دکمه بازگشت به بالا