اجتماعی

شهردار تهران زودتر لایحه احیای بافت فرسوده با رویکرد جنوب شهر تهران را ارائه کند

رئیس کمیته بهداشت محیط و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بافت های فرسوده بحرانی جدی برای پایتخت است، گفت: شهردار تهران باید به زودی لایحه احیای بافت های فرسوده را ارائه کند. ممکن است. احتمال نزدیک شدن به جنوب تهران.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، مهدی برهادی وی با بیان لزوم توجه جدی به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و ارتقای سلامت جسمی و روانی آنان از طریق احیای بافت های فرسوده، گفت: احیای بافت های فرسوده در توسعه و بهبود مسائل زیست محیطی شهر تهران موثر است. “

وی ادامه داد: قطعاً پیشگیری از بحران باید مورد توجه جدی برنامه ریزان و شهردار تهران قرار گیرد، زیرا هرچه خسارات احتمالی بحران هایی مانند سیل و زلزله را کاهش دهیم، مدیریت آن در مواقع بحران راحت تر خواهد بود. برنامه ریزی برای جلوگیری از چنین بحران هایی بدون به حداقل رساندن خسارات مالی، خسارات انسانی را کاهش می دهد که از همه مهمتر است.

برهادی گفت: شهردار تهران باید در اسرع وقت لایحه ای برای احیای بافت های فرسوده به شورای شهر ارائه کند.

رئیس کمیته بهداشت محیط و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه احیای بافت های فرسوده در محور جنوبی خیابان انقلاب اسلامی باید در دستور کار شهردار تهران قرار گیرد، تصریح کرد: این تعداد را تایید کرده ام. و در صحن شورا به تصویب رسید و بدین ترتیب فاز جدیدی از نوسازی بافت فرسوده در پایتخت اجرا خواهد شد.

برهادی درباره لزوم توجه به بافت فرسوده در نقاط مختلف پایتخت گفت: سرمایه گذاران حوزه مسکن در پایتخت عموماً با توجه به بافت جنوبی تهران علاقه مند به سرمایه گذاری در شمال تهران هستند. پارچه های فرسوده عموماً در این مناطق یافت می شود و نیاز بیشتری دارد، اما متأسفانه به دلیل عدم جذابیت سرمایه گذاران با بی میلی آنها مواجه شدیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه بافت های فرسوده بحران جدی برای پایتخت است، گفت: برنامه ریزی با رویکرد پیشگیرانه ضروری است، در غیر این صورت وقوع بحران های احتمالی در شهر تهران آسیب های جبران ناپذیری را به مردم وارد می کند. شهر و شهروندان آن

وی با تاکید بر فرسودگی محور جنوبی خیابان انقلاب، گفت: شهردار تهران باید هر چه سریعتر تسهیلات و بسته های تشویقی مناسب را ارائه کند و از طریق مراجع ذیربط تغییراتی در قوانین مربوط به شهرسازی اعمال کند تا شهروندان احیا کنند. بافت فرسوده این منطقه را تشویق کنید و اقدام کنید.

برهادی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه چندین سال گذشته نشان داده است که بی توجهی به بافت های فرسوده و عدم اعمال پرتوهای محرک به بافت فرسوده باعث تحرک و بازسازی این بافت ها نمی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا