اجتماعی

رییس جمعیت هلال احمر: آماده واردات ۳۰ میلیون دُز واکسن کرونا هستیم

رئیس جمعیت هلال احمر ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای واردات واکسن کرونا به کشور تاکنون ، از آمادگی خود برای واردات 30 میلیون دوز دیگر واکسن نیز خبر داد.

به گزارش دیباروز ، دکتر کریم همتی ، رئیس جمعیت هلال احمر که به عنوان یکی از اعضای مرتبط با تهیه واکسن کرونا در جلسه با رئیس جمهور منتخب حضور داشت ، گفت: “در این جلسه ، یک رئیس جمهور از سرخ جمعیت هلال احمر ، که فعالیت های مهم این سازمان را توضیح داد ، گفت ، “من این کار را کردم. اولین گزارشی که من به رئیس جمهور منتخب ارائه کردم مربوط به روند واردات واکسن کرونا بود. چند ماه قبل از پایان سال گذشته ، ما وزارت بهداشت را از آمادگی هلال احمر برای واردات واکسن از منابع معتبر مطلع کردیم ، اما مجوز رسمی ما برای واردات 10 میلیون دوز واکسن کرونا در 4 آوریل صادر شد ، 1400. در کمتر از سه هفته ، ما اولین محموله واکسن را وارد کردیم و از آن زمان ، بیش از 7 میلیون دوز واکسن وارد و به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

دکتر اضافه کرد. همتی: “در این جلسه و پس از توضیح فعالیت های قبلی در زمینه واردات واکسن ، من آمادگی این گروه را برای واردات 30 میلیون دوز دیگر تا زمان تهیه واکسن محلی اعلام کردم ، در صورت تأیید ستاد آژانس ملی کرونا و وزارت بهداشت. “با توجه به روابط بین الملل مهم ما با سایر کشورها ، به ویژه فدراسیون بین المللی و صلیب سرخ ، ما می توانیم به سرعت برای تأمین نیازهای کشور کار کنیم.

تهیه واکسن برای شهروندان و پناهندگان در کشور موضوع دیگری بود که رئیس جمعیت هلال احمر در این جلسه مطرح کرد و وی گفت: فدراسیون و مراکز بین المللی دو میلیون دلار برای تأمین بودجه جمعیت هلال احمر برای واکسیناسیون شهروندان و پناهندگان در نظر گرفتند. در کشور. با توجه به اینکه واکسیناسیون نکردن این افراد می تواند شیوع بیماری را در کشور افزایش دهد ، در این جلسه بر آمادگی هلال احمر در این زمینه تأکید شد.

توسط دکتر اعلام شد مادرشوهرم در مورد موضوع دیگر این نشست برای کمک به تسریع واکسیناسیون در کشور افزود: جمعیت هلال احمر 160 مرکز واکسیناسیون در سراسر کشور دارد که تجربیات ارزشمندی در زمینه واکسیناسیون به ویژه برای زائران دارند. در این جلسه تأکید کردم که به دلیل حجم زیاد واکسیناسیون می توانیم تعداد این مراکز را به 500 مرکز افزایش داده و به تسریع در زمینه کمک کنیم.

ما قصد داریم نتایج جلسه را اجرا کنیم

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ، وی با تأکید بر نتایج مفید این نشست ، اذعان داشت: در این جلسه رئیس جمهور منتخب با تقدیر از تلاش های انجام شده ، بر اولویت حمایت از متخصصان داخلی برای تولید تأکید کرد. از واکسن استفاده شود ، اما وی همچنان واردات واکسن را تا رسیدن به نیازهای داخل کشور ضروری دانست. وی همچنین بر لزوم کمک به همه نهادها و ظرفیت ها از جمله جمعیت هلال احمر برای تسریع در واکسیناسیون در کشور تأکید کرد و تصمیم بر این شد که وزارت بهداشت هماهنگی بیشتری در این زمینه انجام دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر برنامه ریزی این نهاد برای اجرای سیاست ها و تصمیمات مصوب ، افزود: ما تمام تلاش خود را برای دستیابی به اهداف دولت سیزدهم در کنترل این بحران ملی از طریق هماهنگی و هم افزایی با سایر نهادها انجام خواهیم داد. … “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا