علمی و پزشکی

برنامه هلال احمر برای واردات ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا طی یک ماه / آغاز برنامه از ۱۰ آنلاین

طبق شفاف: دکتر کریم حامتی در جلسه شورای نمایندگان هلال احمر گفت: از دهم اکتبر سال جاری تا دهم آبان ماه هر هفته 15 میلیون دوز واکسن به کشور وارد می شود که در مجموع 60 میلیون دوز واکسن کرونا وارد می شود. امید است با این تلاش ها و با تزریق واکسن به همه مردم ، گامی بزرگ در جهت ایمن سازی کشور در برابر این بیماری برداشته شود.

او اضافه کرد: یکی از دلایل واردات سریع واکسن ها کمک معاون اول رئیس جمهور است که از طریق جلسات منظم و حضور همه طرف ها ، مجوزها را به سرعت صادر می کند. به لطف این همکاری داخلی و روابط آن در صحنه بین المللی ، هلال احمر تا کنون به وعده های خود عمل کرده است و تلاش می کند تا محموله های واکسن را به موقع وارد کشور کند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: با توجه به حجم زیاد واکسن های وارد شده به کشور ، لازم است همه دستگاه ها و نهادهایی که دارای واحدی به نام بهداشت و درمان هستند در واکسیناسیون شرکت کنند و در این زمینه نیروهای مسلح و هلال احمر آمادگی خود را اعلام کردند و مطمئناً می توانند بار را بر دوش وزارت بهداشت بردارند. بهداشت و تسریع واکسیناسیون جهانی.

مادر شوهرم با اشاره به مراسم اربعین در عتبه عالیات ادامه داد: “مانند سال های گذشته در نجف و کربلا از سوی هلال احمر خدمات رسانی به زائران انجام می شود.” در این راستا تا حد امکان از ظرفیت بیمارستان تازه تاسیس نجف برای ارائه خدمات درمانی و درمانی به زائران استفاده خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هلال احمر ، رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به مشکلات حوزه منابع مالی توضیح داد: بخشی از مبلغ هزینه ثبت نام خودرو در ادارات متعلق به هلال احمر به دلیل منابع مالی که موسسه طبق قانون حق ثبت نام در دفاتر را دارد. با توجه به اعلام مقامات ذیصلاح مبنی بر عدم نیاز به ثبت مالکیت خودرو در دفتر ، بنابراین بخشی از بودجه هلال احمر کاهش می یابد و در همین راستا از مجلس نمایندگان درخواست می کنیم منابع مالی پایدار برای دفتر ساکنان هلال احمر ، با هیچ شرایط اضطراری روبرو نیستند. از سوی دیگر ، به دلیل واکنش جدی هلال احمر به شیوع کرونا در کشور ، بودجه هنگفتی در این زمینه هزینه شده است که نیاز به هلال احمر برای منابع مالی را افزایش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا