علمی و پزشکی

واکنش هلال احمر به ویدیوی “ارسال محموله ۳۰ میلیونی واکسن به ونزوئلا”

به گفته محمدحسن قوسیان مقدم شفاف وی در مورد انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر ارسال 30 میلیون واکسن به ونزوئلا ، گفت: شایان ذکر است محموله ای که در این ویدئو ظاهر شد یک محموله ترانزیت بود. به هر حال فرودگاه بین المللی امام خمینی یک فرودگاه بین المللی است. از سوی دیگر ، ما در خاورمیانه هستیم و وقتی محموله ای بین شرق و غرب جهان حرکت می کند و محموله ای از شرق به غرب حرکت می کند ، ایران را ترک می کند.

وی افزود: “این محموله واکسن یک محموله ترانزیت بود و متعلق به ایران نبود.” به هر حال ، در کلیپ ، اگر می بینید ، چین و ونزوئلا نوشته شده است. بنابراین محموله از چین آمد و عازم ونزوئلا بود.

قوسیان مقدم ادامه داد: در هر صورت باید زنجیره سرد داروها و واکسن ها حفظ شود. بنابراین ، این محموله واکسن اصلاً متعلق به هلال احمر یا ایران نبود ، بلکه یک محموله ترانزیتی از چین بود که به ونزوئلا ارسال شد. در عین حال ، 10 جعبه واکسن شامل 1 میلیون واکسن گنجانده شده است ، اما در این فیلم ، سه جعبه نشان داده شده و 30 میلیون واکسن اعلام شده است که حتی مقدار مناسبی نیز نیست.

وی تاکید کرد: بنابراین ، این محموله واکسن از چین به ونزوئلا منتقل شد و متعلق به ایران نبود. در عین حال ، غربی ها معتقدند از آنجا که خود محموله های کشورهای دیگر را تصرف می کنند ، ما در ایران نیز باید محموله های کشورهای دیگر را تصرف کنیم ، اما دریافت محموله کشور دیگری امکان پذیر نیست. بنابراین مبداء این محموله چین بوده و مقصد آن ونزوئلا بوده است.

دکمه بازگشت به بالا