اقتصادی

ساخت ۴۰ شهرک جدید در مرحله مکان‌یابی

شرکت عمران شهرهای جدید در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، طرح های ساخت شهرک های جدید را در برنامه های چند ماهه خود قرار داده است که به گفته سرپرست این شرکت در حال مطالعه و شناسایی 40 سایت است.

به گزارش دیباروز، بخشی از برنامه های شرکت عمران شهرهای جدید در راستای طرح نهضت ملی مسکن که ماه هاست هدف گذاری شده است، ساخت 18 شهر و 40 شهرک علاوه بر 18 شهر جدید فعال است. تحت این برنامه، سه شهر و یک شهر جدید در اطراف تهران ساخته خواهد شد.

آخرین مورد از سکونتگاه های جدید اعلام شده توسط علیرضا جعفری، رئیس شرکت عمران شهرهای جدید حاکی از آن است که 40 سایت شناسایی شده و در حال بررسی است.

وی همچنین به طرح ایجاد شهرک های خصوصی اشاره کرد و گفت: اقداماتی برای ایجاد و بهره مندی از شهرک های خصوصی در حال انجام است. در حال حاضر مطالعه امکان سنجی برای زمین های خصوصی که می توانند به شهرک تبدیل شوند در حال انجام است. با این کار علاوه بر ارزیابی این ظرفیت در ساخت شهرک های مسکونی، قصد داریم از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه استفاده کنیم.

جعفری با تاکید بر اینکه در حوزه شهرهای جدید رویکرد فعلی ارزیابی امکان ایجاد فضای مساعد برای زندگی است، پیگیری مسائل مربوط به شهرهای جدید را کاری پیچیده و بلند مدت عنوان کرد.

رئیس شرکت عمران شهرهای جدید از امکان سنجی ایجاد شهرک های جدید در تعامل با معاونت معماری و شهرسازی خبر داد و افزود: ایجاد شهرک های مسکونی سیاست کلی شرکت عمران شهرهای جدید است. در حال پیگیری

رشد جمعیت در شهرهای جدید شش برابر رشد جمعیت در شهرهای بزرگ است

بر اساس این گزارش، جمعیت امسال به 21 شهر جدید رسید از 1.2 میلیون نفر فراتر رفت. بر اساس آمارها، روند رشد جمعیت در شهرهای جدید شش برابر کلان شهرهای کشور است که به گفته شرکت ساختمانی، دلیل اصلی مرتبط با توسعه زیرساخت ها و خدمات در این شهرها است. در سال های گذشته 352 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید پیش بینی شده بود و 303 هزار واحد نیز تا تیرماه سال جاری تحویل داده شد. ساخت 200 مدرسه، تکمیل مترو هشتگریج، بازار اندیچه، بزرگراه تبریز – سهند، پارک معروف بارند، مجتمع چند منظوره شهر جدید صدرا و ده ها پروژه دیگر افتتاح شده یا در حال انجام هستند، بخشی از پروژه جدید هستند. CDC در چهار سال گذشته بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا