بین الملل

سوریه: شورای امنیت علیه تجاوزات اسرائیل کاری کند

دولت سوریه در واکنش به حمله صبح روز دوشنبه اسرائیل به فرودگاه بین المللی دمشق، از سازمان ملل متحد خواست برای مجازات اسرائیل و اطمینان از تکرار نشدن حملاتش به سوریه، اقدام فوری انجام دهد.

به گزارش دیباروز، خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، گزارش داد که دولت سوریه به حمله جدید رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق با ارسال دو نامه به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد پاسخ داد. . وی گفت: رژیم اسرائیل درست می گوید. در زمانی که مردم کشورهای عضو سازمان ملل متحد کریسمس و سال نو را جشن می گیرند و خواستار صلح، رفاه و ثبات در جهان هستند، قوانین بین المللی را زیر پا می گذارند. و اصول و مفاد منشور سازمان ملل متحد و تجاوز جدید به سوریه.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: حمله اسرائیل به فرودگاه بین المللی دمشق چیزی جز دور جدید جنایات اسرائیل و هدف قرار دادن مستقیم سوریه و مردم ثابت قدم آن متعهد به دفاع از حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی این کشور نیست.

این وزارتخانه از شورای امنیت و سازمان ملل خواست تا جنایات و تجاوزات اسرائیل را محکوم کنند و اقدامات فوری برای پاسخگویی، مجازات آنها و جلوگیری از تکرار آن‌ها را انجام دهند.

حمله رژیم صهیونیستی بامداد به فرودگاه دمشق اولین حمله این رژیم در سال 2023 است.

حدود دو هفته پیش رژیم صهیونیستی از شمال شرق دریاچه کینرت، اطراف دمشق را با چندین موشک هدف قرار داد.

این حملات هوایی اسرائیل در حالی صورت می گیرد که دولت سوریه بارها با ارسال پیامی به سازمان ملل این حملات را محکوم کرده و خواستار توقف آن شده است.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا