عمومی

سیب و فوایدی که نباید فراموش شوند!

شاید این جمله را شنیده باشید که خوردن یک سیب در روز نیاز پزشک را برطرف می کند. ممکن است احمقانه به نظر برسد زیرا ممکن است فکر نکنید که سیب غذایی عالی با فواید بی نظیر سلامتی است.

به گزارش دیباروز ، دوران ایران وی به نقل از دیلی میل گفت: “انواع مختلف سیب هنوز فواید سلامتی جالبی را ارائه می دهند.” می توانید این میوه را به عنوان یک میان وعده سالم میل کنید یا آن را به صبحانه یا اسموتی اضافه کنید.

البته سیب گزینه درمانی برای بیماریهای مختلف نیست ، اما می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد ، حداقل در طولانی مدت و در صورت مصرف مرتب.

در اینجا برخی از فواید خوردن سیب وجود دارد که نباید از آن غافل شد.

مبارزه با سرطان

در مقایسه با سایر میوه ها و سبزیجات ، سیب ها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بیشتری به ویژه در پوست خود هستند که این امر باعث می شود آنها برای پیشگیری و مبارزه با سرطان گزینه مناسبی باشند. نتایج مطالعه نشان داد که خوردن یک یا چند سیب در روز می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کمک کند.

مطالعات دیگر نشان داده اند که سیب می تواند به جلوگیری از سرطان ریه و پروستات کمک کند.

خطر سکته مغزی را کاهش می دهد

مطالعه ای در حدود 10،000 نفر بالای 28 سال نشان داد كه خطر سكته مغزی در افرادی كه بالاترین میزان سیب را دارند ، كمتر است. سیب می تواند حدود 20 درصد از مقدار توصیه شده روزانه فیبر را تأمین کند ، که یک مطالعه دیگر نشان داد که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

به کاهش وزن کمک می کند

سیب باعث می شود فرد احساس پرتری نسبت به بیسکویت ها با همان کالری کند. نتایج مطالعه نشان داد که خوردن چند برش سیب قبل از خوردن وعده غذایی باعث افزایش احساس سیری شما شده و 200 کالری کمتری مصرف می کنید. همچنین ، سیب حاوی ترکیباتی است که به تغذیه باکتریهای سالم در روده کمک می کند و این باعث کاهش خطر برخی از مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی می شود.

خوب برای مغز

سیب سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف، که یکی از آنها به نام کورستین، که دارای اثر حفاظتی بر سلول های عصبی هستند و همچنین کمک می کند تا آنها باقی بماند و عملکرد درست. یک مطالعه در مورد حیوانات نشان داد که دوز بالای این آنتی اکسیدان ها می توانند در برابر عوارضی که منجر به بیماری آلزایمر می شوند ، محافظت کنند.

کاهش خطر دیابت

پلی فنول ها ریز مغذی های فراوانی در سیب هستند و می توانند به جلوگیری از آسیب رساندن به سلول های تولید کننده انسولین کمک کنند. نتایج تحقیق نشان داد که خوردن یک سیب در روز خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را 28 درصد کاهش می دهد. حتی خوردن چند سیب در هفته اثر مشابهی داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا