شراب برای میکروب معده

آیا شراب قرمز برای سلامتی بدن مفید است؟

طبق تحقیقات منتشر شده در مجله Gastroenterology، مصرف روزانه یک لیوان شراب قرمز می تواند بر سلامت میکروبیوم روده انسان تاثیر مثبت داشته باشد. میکروبیوم اصطلاحی است که برای توصیف گروهی از ژنوم میکروارگانیسم‌هایی که در روده انسان قرار دارند استفاده می‌شود. میکروب‌های روده نقش حیاتی در سیستم‌های متابولیک و ایمنی و همچنین در سیستم‌هایی که رفتار انسان را تنظیم می‌کنند، ایفا می‌کنند.

تغذیه

محققان دپارتمان تحقیقات دوقلو و اپیدمیولوژی ژنتیک، کالج کینگ لندن با مشارکت مرکز VIB برای میکروبیولوژی KU Leuven آزمایشگاه باکتری شناسی مولکولی در موسسه تحقیقات پزشکی Rega در بلژیک روی این پروژه کار کردند.

این تحقیق شامل مجموعه ای از عادات غذایی یک نمونه جمعیت بزرگ در سراسر بریتانیا، ایالات متحده و بلژیک در سه مطالعه در حال انجام بود.
محققان دریافتند که نوشیدن شراب قرمز، حتی در مواردی که انواع دیگر الکل مصرف می‌شد، با الگوی سالم میکروب روده مرتبط است. علاوه بر این آنها دریافتند افرادی که مقدار بیشتری شراب قرمز مصرف می‌کنند، از سلامت روده برخوردارند. البته اینکه میکروب های روده سالم توسط صفات ژنتیکی خانوادگی ایجاد شده اند این احتمال را کاهش می دهد. بهترین سایت اخبار کریپتو اینجاست

محققان همچنین تاثیرات انواع دیگر مشروبات الکلی را بر سلامت روده مقایسه کردند. مشخص شد در کسانی که آبجو، الکل یا شراب سفید مصرف می‌کنند، مشابه همان میکروبیوم سالم روده را نشان نمی‌دهد.

سایر یافته ها به اثرات گسترده تر نوشیدن شراب قرمز بر سلامتی مربوط می شود. داده های مطالعات نشان داد افرادی که مقدار بیشتری شراب قرمز می نوشند، خطر ابتلا به کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم و چاقی کمتر است. اعتقاد بر این است که این امر به دلیل پلی فنول های موجود در شراب قرمز است.

فواید پلی فنول ها برای سلامتی

استدلال محققان در این مطالعه براینست که مزایای نوشیدن شراب قرمز بر سلامتی ممکن است به پلی فنول های موجود در الکل مربوط باشد. این تصور با تحقیقات قبلی که نشان می‌دهد مصرف متوسط و منظم شراب قرمز ممکن است در پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی نقش داشته باشد، مطابقت دارد.

پلی فنول ها در طیف وسیعی از محصولات غذایی از جمله دانه ها و مغزها و برخی میوه ها و سبزیجات مانند انگور وجود دارند. به طور خاص، انگور دارای تعداد بیشتری پلی فنول است. پلی فنول ها به طور خاص در شراب، و مقادیر بیشتری در شراب قرمز در مقایسه با شراب سفید یافت می شوند.

پلی فنل‌ها در نوشیدنی‌های غیرالکلی مبتنی بر انگور نیز وجود دارند، اما محتوای کمتری دارند. علاوه بر این، شراب قرمز میزبان رسوراترول است. آنتی اکسیدانی که ترکیب میکروبیوم روده را بهبود می بخشد و احتمال ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را نیز کاهش می دهد.

دنیای اقتصاد از معدود روزنامه‌های مستقل و خصوصی در ایران است و در عین حال پرمخاطب‌ترین روزنامه اقتصادی هم می‌باشد

شراب قرمز در محدوده رزوراترول بالاست و ممکن است مزایای سلامتی مختلفی را ارائه دهد.رزوراترول ممکن است باعث تقویت سلامت قلب، محافظت در برابر برخی از انواع سرطان و جلوگیری از برخی از انواع بیماری های بینایی شود.انگور و انواع توت ها یک منبع بهتر از رزوراترول از شراب قرمز است، بنابراین خوردن این ها احتمالا بسیار بهتر از نوشیدن شراب است.با این حال، اگر قصد نوشیدن دارید، شراب قرمز به نظر می رسد از برخی از انواع نوشیدنی الکلی سالم تر است.زنان نباید بیش از یک لیوان در روز بنوشند و مردان دو لیوان.

شراب قرمز شامل رزوراترول است که به نظر می رسد تعدادی از مزایای سلامتی را دارد. تحقیقات نشان می دهد که شراب قرمز می تواند تعدادی از عوامل سلامت را افزایش دهد. تعدادی از این ها بر اساس حضور رزوراترول، یک ترکیب است که به نظر می رسد به ارائه تعدادی از مزایای کمک شایانی می کند. رزوراترول ترکیبی است که برخی از گیاهان برای مبارزه با باکتری ها و قارچ ها تولید می کنند و برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) استفاده می شود. رزوراترول شراب از پوست انگور قرمز می آید. زغال اخته ، خربزه و بادام زمینی نیز منابع رزوراترول هستند و در فرم تکمیلی موجود است.

محققان دانشگاه کینگز لندن در یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیدند که نوشیدن حتی یک لیوان شراب قرمز در هفته می‌تواند اثر مفیدی بر تعادل میکروبیوم روده داشته باشد و باعث کاهش کلسترول بد و حفظ وزن در محدوده سالم شود.کارولین لو روی، از نویسندگان این مطالعه هشدار می‌دهد: این الکل شراب قرمز نیست که چنین اثری دارد بلکه پلی فنول‌های موجود در شراب قرمز هستند که باکتری‌های خوب روده را افزایش می‌دهند. در واقع پلی فنول‏ها به تغذیه باکتری‌های خوب در میکروبیوم روده کمک می‌کنند.پلی فنول‌ها همچنین در خوراکی‌های دیگری که الکل ندارند هم وجود دارد از جمله سبزیجات، میوه‌ها، غلات، آجیل، حبوبات و چای. پلی فنول‏ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.

شواهد نشان می دهد که در برخی از فرم ها، رزوراترول ممکن است سلامت قلب و عروق را تقویت کند، در برابر سرطان محافظت کند و به درمان آکنه کمک کند.

دانستی ها: سایت اخبار اقتصادی

دکمه بازگشت به بالا