علمی و پزشکی

شرایط استان تهران همچنان ناپایدار است

فرمانده ستاد عملیاتی اداره کرونا در تهران با اشاره به اینکه تهران در حال حاضر در وضعیت تاج قرمز قرار دارد و باید به لزوم مدیریت شرایط توجه شود ، اظهار داشت: استان تهران هنوز از شرایط ناپایدار رنج می برد.

به گزارش دیباروز ، علی رضا زالی وی گفت: “ممکن است در روزهای آینده با کاهش نسبی آمار مواجه شویم ، اما باز هم نوساناتی خواهیم داشت ، بنابراین تیم بهداشتی باید این روزها را با حساسیت ویژه کنترل کند و ممکن است با افزایش سن بیماری در حاشیه افزایش یابد.” در جلسه ای در مقر کرونا گفت: بگذارید با استان تهران روبرو شویم.

وی افزود: “تیم های بهداشتی باید حساسیت خاصی نسبت به وجود ویروس های جهش یافته در آفریقا و هند داشته باشند ، زیرا این ویروس ها ابتدا دوره پنهانی دارند و سپس خود را نشان می دهند.” اگرچه نمی توان زمان موج پنجم را تعیین کرد ، اما با تجربه ای که ما داریم و رسیدن موج سوم به چهارم که بلافاصله در استان مازندران تشکیل شد ، ممکن است موج پنجم خیلی سریع رخ دهد ، البته این حدس است ، و تفکر در مورد این گزینه ها یک اقدام احتیاطی است.

فرمانده ستاد عملیاتی اداره کرونا در تهران با اشاره به اینکه شهر تهران دارای جمعیت زیادی است و شرایط مختلفی دارد ، گفت: تغییری که در ترافیک شهری مشاهده کرده ایم بسیار نگران کننده است. ما همیشه نگران بازگشت هستیم و ممکن است با تغییر رفتار جامعه ، ویروس قویتر شود.

وی در مورد واکسیناسیون در استان تهران گفت: برای تسریع در واکسیناسیون باید مناطق دیگری برای این امر اختصاص داده شود و کسانی که تزریق دوم را انجام داده اند باید صبور باشند و از عجله خودداری کنند. زمان تزریق دوم انعطاف پذیر است و می تواند در هشت تا 12 هفته م mostثر باشد. شکی نیست که واکسیناسیون سالمندان در مناطق روستایی باید سریعتر انجام شود.

زالی تأکید کرد: باید در مدیریت سفرهای عید سعید فطر بسیار مراقب باشیم. در همین راستا ، پلیس راهور باید با همکاری فرمانداران این روزها سفرها را ممنوع کند. تجربه سفر نوروزی امسال بسیار تلخ بود زیرا میزان بیماری عروق ویروس کرونا قلب در سراسر کشور دو برابر شد و پس از دو ماه ادامه یافت.

فرمانده عملیات بخش کرونا در تهران گفت: “25٪ از این بیماران در بخشهای مراقبت ویژه بستری هستند. همچنین در بخشهای سرپایی روند نزولی وجود دارد ، اما اوضاع در تهران هنوز ناپایدار است” ، با بیان اینکه 8100 بیمار در حال حاضر در این کشور اقامت دارند گفت: مراکز درمانی باید فراموش شود. در این هفته ، حدود 1200 بیمار از مراکز درمانی مرخص شدند و تعداد بستری در مقایسه با هفته گذشته اندکی کاهش یافت. در هفته های آینده ، ممکن است آمار در همه شاخص ها کاهش یابد ، اما این شرایط ناپایدار هستند توجه ویژه به فاصله گذاری و محدودیت های اجتماعی ضروری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا