حوادث

شنبه ۱۲ اسفند مدارس تعطیل است؟

آفتاب‌‌نیوز :

بسیاری از مدارس در روز شنبه شعبه اخذ رأی هستند و احتمال تعطیلی این مدارس در روز شنبه دوازدهم اسفند وجود دارد. تاکنون ستاد انتخابات استان خراسان رضوی تعطیلی مدارسی که شعب أخذ رای هستند را به طور رسمی اعلام کرده است.

احتمال تمدید انتخابات تا ساعات پایانی روز جمعه و طول کشیدن شمارش آرا تا روز شنبه، دلیل تعطیلی مدارس خراسان رضوی در روز شنبه عنوان شده است. این احتمال وجود دارد که مدارس برخی دیگر از استان‌ها نیز به همین دلیل تعطیل شود.

در انتخابات سال ۱۳۹۸ تعطیلی مدارس به عهده استان‌ها و شهرستان‌ها گذاشته شد که بر همین اساس در عصر روز انتخابات، اداره کل آموزش و پرورش بسیاری از شهرستان‌ها از تعطیل شدن مدارس در فردای روز انتخابات خبر دادند. برخی از شهر‌ها مانند اصفهان، همدان، مشهد، اهواز و کرمانشاه مدارس تمامی مقاطع را در دو نوبت صبح و عصر تعطیل کردند و در برخی استان‌ها و شهر‌ها مدارس صبح تعطیل و در برخی دیگر از شهر‌ها تنها مدارسی که شعب اخذ رأی بودند، تعطیل شد.

همچنین فردای روز انتخابات سال ۱۳۹۸ تمامی مدارس تهران، چه مدارسی که شعب اخذ رأی بودند و چه مدارسی که شعب اخذ رأی نبودند، در نوبت صبح و عصر تعطیل شد.

در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۴ نیز بسیاری از مدارس کشور در فردای روز انتخابات تعطیل شدند. طی این سال‌ها همواره شایعاتی در خصوص تعطیلی سراسری فردای روز انتخابات مطرح شده که هرگز چنین شایعه‌ای به حقیقت نپیوسته است؛ بنابراین احتمال تعطیلی سراسری روز شنبه دوازدهم اسفندماه بسیار پایین است، اما همانطور که اشاره شد احتمالاً در این روز مدارس بسیاری در سراسر کشور تعطیل خواهد بود.

تعطیلی احتمالی مدارس اصفهان در روز شنبه تا عصر امروز اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تعطیلی احتمالی مدارس اصفهان و کاشان در روز شنبه تا عصر امروز اعلام می‌شود.

محمدرضا جان‌نثاری ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ️ در بعضی شهرستان‌های بزرگ مثل اصفهان و کاشان یا مکان‌هایی که تعداد کاندیداها زیاد است و شمارش طول می‌کشد پیش‌بینی کردیم که اگر همان شب شمارش آرا تمام نشد، ادارات یا مدارسی که شعبه اخذ رأی در آن‌ها مستقر است را تعطیل کنیم که خبر آن عصر اطلاع رسانی می‌شود.

تصمیمی برای غیرحضوری شدن مدارس چهارمحال و بختیاری اخذ نشده است

 مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۰۰ شعبه اخذ رای در مدارس استان مستقر شده است، تاکنون تصمیمی برای غیرحضوری شدن مدارس در روز شنبه در استان اخذ نشده است.

افشین امیریان در گفتگو با آنلاین با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ شعبه اخذ رأی در آموزشگاه‌های چهارمحال و بختیاری مستقر شده است، اظهار کرد: همچنین حدود ۴ هزار فرهنگی نیز درگیر فرآیند اخذ رأی در شعبه‌های اخذ رأی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تاکنون تصمیمی برای غیرحضوری شدن مدارس در روز شنبه در استان اخذ نشده است.

وی عنوان کرد: اگر زمان رأی‌گیری و شمارش آرا در شعبه‌های اخذ رأی به طول بیانجامد و نیاز به غیرحضوری شدن مدارس وجود داشته باشد، با تصمیم ستاد انتخابات این مسئله از طریق روابط‌عمومی آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فردا فعالیت آموزشی کلیه مدارس مشهد در تمامی دوره‌ها غیر حضوری شد

رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: فردا شنبه ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ فعالیت آموزشی کلیه مدارس مشهد در تمامی دوره‌ها غیر حضوری شد.

حسین محمدزاده گنج اظهار کرد: به علت برودت هوا و لغزندگی سطح معابر؛ فردا شنبه ۱۲ اسفند ماه، کلیه فعالیت‌های آموزشی مدارس در تمام دوره‌ها در مشهد به صورت غیر حضوری و از طریق پیام رسان شاد برگزار خواهد شد.

رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: همکاران، اولیا و دانش آموزان عزیز هرگونه تغییر در خصوص غیرحضوری شدن مدارس آموزش و پرورش استان را تنها از کانال آموزش و پرورش خراسان رضوی به آدرس https://shad.ir/apkhrazvi در پیام رسان شاد، پیگیری کنند.

مدارس کشور در روز شنبه ۱۲ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ دایر است

معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی را درباره تعطیلی مدارس در روز شنبه ارایه کرد.

مصطفی پردلی، معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: طبق گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش مدارس کشور در روز شنبه ۱۲ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ دایر است.

وی همچنین در مورد تعطیلی مدارس در استان تهران نیز اعلام کرد: مدارس تهران نیز در در روز شنبه دایر هستند و فقط در این استان اگر تصمیمی بر تعطیلی مدارس شعب اخذ رأی گرفته شود، تا ساعت ۱۰ شب امشب اعلام می‌شود.

تیم خبری مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا