عمومی

طارمی: بی‌برنامه‌ترین تیم آسیا را داشتیم

مهدی طارمی معتقد است تیم ملی در شرایط بسیار ویژه ای قرار دارد و به بازیکنان توصیه می کند این شرایط را درک کنند. خصوصاً اینکه بازیکنانی که از لیگ ایران و طارمی می آیند تحلیل جالبی برای آنها دارند: در لیگ ایران تعداد زیادی زنبق را روی تشویق بازیکن می گذارند!

به گزارش دیباروز ، خبرنامه همشهری بابر وی همچنین نوشت: این دو نفره ، مهدی طارمی و سردار آزمون در مسابقات مقدماتی جام جهانی عملکرد فوق العاده ای داشتند ، تا جایی که کی روش از همان دو نفره در روسیه استفاده کرد. تاکنون گرچه بسیاری از سبک بازی تیم ملی انتقاد می کنند ، اما آنها امیدوارند که با توانایی فنی بازیکنانی مانند طارمی و کاپیتان تیم ملی ، او بتواند نتایج دور برگشت را در دیدار برگشت برابر . بحرین و عراق. مهدی طارمی درباره شرایط این روزهای تیم ملی ایران و فوتبال صحبت کرد.

بیایید با بازی دوستانه تیم ملی مقابل سوریه شروع کنیم که در آن 3 گل پیروز شدم. نظر شما در مورد روند فنی این بازی چیست؟
بازی خوب. متأسفانه دیدارهای دوستانه ما کمی کم بود اما در شرایط فعلی بازی مقابل سوریه بسیار خوب بود. در طول مسابقه ، موقعیت های گلزنی زیادی داشتیم که نمی توانستیم گل بزنیم ، اما در پایان موفق به پیروزی شدیم. انشاالله بتوانیم همین روند را در مقدماتی جام جهانی نیز ادامه دهیم.

با توجه به شکست خارج از خانه مقابل بحرین و عراق ، این نگرانی وجود دارد که آیا تیم ملی می تواند از گروه خود صعود کند. در شرایطی که توانستیم به عنوان یکی از تیم های اول دوره قبل به جام جهانی صعود کنیم.
در آن زمان اوضاع متفاوت بود. البته وقتی ساختار اتحادیه نادرست باشد ، نتیجه نمی تواند کامل باشد. در زمان مسابقات ، ما رئیس فدراسیون نداشتیم و مشخص نبود که در فوتبال این کشور چه اتفاقی می افتد! متأسفانه ، زمان بسیار بدی بود. اکنون امیدوارم که با این روند مداوم و با کمک رئیس جدید فدراسیون در آینده و با برنامه ریزی منظم بتوانیم راه را برای خود هموار کنیم و انشاالله بتوانیم پیشرفت کنیم. . به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی.

شما به مشکلات مدیریت اتحادیه فوتبال اشاره کردید که در مسابقات دور مقدماتی داشتیم. اما آیا مشکلاتی بین بازیکنان خصوصاً کادر مربیگری آن زمان وجود داشت؟ به خصوص وقتی به عراق و بحرین باختیم ، بحث های انتقادی و حاشیه ای زیادی درباره ویلموتس وجود داشت.
گفتم وقتی هیچ برنامه ریزی وجود ندارد ، این در فوتبال طبیعی است. مهم نیست که چه بازیکنانی داشته باشید ، مهم نیست کدام تیم از طرح بهتر و دقیق تری برخوردار باشد ، که متاسفانه ما تیم بدون برنامه در آسیا بودیم و متأسفانه برای ما اتفاق افتاد. اما الان این راهی که طی کردیم انشالله مسیر بسیار خوبی است و می توانیم به مرحله بعد صعود کنیم.
میزبانی بحرین را چگونه ارزیابی می کنید؟ بحرینی ها بازی رفت را به حاشیه بردند و اکنون همه مسابقات ما در این کشور در مرحله دوم هستند.
متأسفانه به مدیریت هم برمی گردد که ما در آن زمان رئیس فدراسیون را نداشتیم. در حالی که مقامات بحرینی و عراقی اهداف و برنامه های خود را برای AFC برای میزبانی بازی ها دنبال می کردند ، متأسفانه ما در یک سری مسائل مربوط به انتخاب رئیس فدراسیون شرکت کردیم. این عدم برنامه ریزی صدمات زیادی به ما وارد می کند.
فکر می کنید ما به اندازه بحرین امکانات کافی برای میزبانی تیم های این گروه را داریم؟
مطمئن باشید بحرین فرصت های بیشتری از ما نداشت. شک نکنید نه بحرین ، نه عراق و نه کشورهای دیگر در گروه ما. چون حداقل یک ورزشگاه آزادی ، یک ورزشگاه در اصفهان و یک ورزشگاه خوب در مشهد داریم. حداقل سه یا چهار مکان داریم که می توانیم این بازی ها را به خوبی میزبانی کنیم و نگه داریم. اکنون خواهیم دید که بحرین چگونه خواهد بود!

در ماه ژوئن ، در زمان بازی تیم ملی ، احتمالاً گرمای وحشتناکی در بحرین به وجود خواهد آمد. آیا انتظار این را داشتید؟
متأسفانه تصمیم میزبانی بحرین مربوط به فوتبال نبود. اما این فقط مهم نبود ، این اتفاق افتاد ، با وجود برنامه ریزی نشده ما! اما انشالله با تلاش بازیکنان می توانیم این مرحله را پشت سر بگذاریم و به مراحل بعدی امیدوار باشیم.
آخرین باری که با شما صحبت کردیم بعد از بازی با ازبکستان در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه بود که با پیروزی در آن مسابقه ، با وجود دو مسابقه باقی مانده ، تصمیم گرفتیم به عنوان تیم دوم پس از برزیل ، به جام جهانی صعود کنیم. فکر می کنید چرا ما اینطور پایین رفتیم؟
فکر می کنم خیلی بهتر است که به گذشته برنگردم. زیرا همه ما می دانیم که در گذشته چه اتفاقی افتاده است. اردوهای تیم ملی چگونه بود و چه شرایطی داشت. اما اکنون اوضاع بسیار متفاوت شده است و انشاالله امیدواریم در آینده بتوانیم بهترین چیزها را برای مردم کشورمان کشف کنیم. در این شرایط فوتبال ایران ، ما بیست یا سی سال از فوتبال جهان عقب هستیم. حالا اگر به این جام جهانی نرویم ، فکر می کنم هشت سال عقب هستیم. توجه کردید ، ما 4 سال منتظر آمدن این جام جهانی بودیم و باید 4 سال صبر کنیم تا جام جهانی بعدی فرا برسد. در این حالت ، نسلی از فوتبال ایران وجود دارد که واقعاً در آتش می سوزد. ما تنها نیستیم ، این مورد همه بازیکنان فوتبال در لیگ برتر و سایر رده ها است. همه و همه کتک می خورند. دیگر مبلغی به اتحادیه فوتبال وارد نمی شود. اگر تیم ملی به جام جهانی می رفت ، فدراسیون پول خوبی می گرفت. اگر اتحادیه پول یکسانی دریافت نمی کرد ، واقعاً دشوار بود. در این چند سال ، زمانی که آنها درآمد خوبی کسب کردند ، توانستند برخی از زخم های آن توپ فوتبال را التیام دهند. البته ممکن است آنها این وضعیت را بدتر نکنند! حتی در این صورت ، صعود به جام جهانی یک دارایی است. بسیار مهم است که ما اعتبار خود را حفظ کنیم. ما هفت یا هشت سال در آسیا شماره یک بودیم ، اما اکنون با شرایطی که در دور اول بازی ها داشتیم ، اعتبار ما کاهش یافته است. ما باید ایران را به شرایط اولیه خود برگردانیم. ما باید ارزش و اعتبار پیراهن تیم ملی را روز به روز افزایش دهیم. من یک کلمه مهم دیگر دارم.

در مورد چی؟
بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شده اند باید بدانند از کجا آمده اند. این یک تیم ملی است و کاملاً با رده باشگاهی متفاوت است. هیچ بازی دوستانه ای در تیم ملی وجود ندارد. آنها باید بدانند که از کجا آمده اند و ایده های خود را از لیگ ایران بیرون آورند. به نظر من در لیگ ایران چیزهای زیادی برای آرام کردن این بازیکنان باقی مانده است. آنها باید از این طرز فکر خارج شوند و با زندگی واقعی روبرو شوند. آنها باید به آینده نگاه کنند تا همه ما بتوانیم در کنار هم به مرحله بعد برویم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا