علمی و پزشکی

طغیان کرونا در کشور / روش‌های محافظه‌کارانه دیگر جواب نمی‌دهد

یکی از اعضای کمیته علمی کمیسیون مبارزه با فساد اداری کرونا با اشاره به اثربخشی تعطیلی دو هفته ای مشاغل غیرضروری در تهران گفت: البته منظور ما تعطیلی کامل است ؛ اکنون گسترش شدید بیماری در کشور به ما می گوید که روش های محافظه کارانه دیگر جواب نمی دهند.

در مصاحبه ای با دیباروز ، دکتر مسعود مردانی وی در مورد احتمال تعطیلی دو هفته ای در تهران گفت: “ما با تعطیلی موافقت می کنیم تا تعداد تاج را کاهش دهیم اما این بسته شدن باید به طور کامل اجرا شود و یک قفل کامل در حال اجرا است.

وی در مورد ویژگی های مهم اجرای تعطیلی کامل و کاهش زنجیره انتقال بیماری گفت: تعطیلات برنامه ریزی شده ما که می تواند بار بیماری را کاهش دهد مانند نوروز و حتی ماه رمضان است. بهترین گزینه بستن همه جا به جز آتش نشانی ، مراکز درمانی ، داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی است.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: پیشنهادی برای تعطیلی دو هفته ای توسط کمیته علمی در مقر کرونا ارائه شد که با موافقان و موافقان روبرو شد اما امیدواریم که این طرح در خلاصه نهایی اجرا شود.

وی در مورد تأثیر بستن مشاغل غیرضروری از ساعت 6 بعد از ظهر به مدت یک ماه گفت: “این طرح در کاهش بیماری عروق کرونا قلب و بستری در بیمارستان بی تأثیر نخواهد بود ، اما اکنون به دلیل شیوع شدید بیماری در کشور به ما می گوید که استاندار دیگر کار نمی کند.

این مردان در مورد وضعیت تخت های بیمارستانی در استان تهران که از بیماران کرونا قلب پذیرایی می کنند ، تأکید کردند: البته همه تخت های بیمارستانی برای پذیرش بیماران مبتلا به بیماری کرونا قلب تعیین نشده اند و در بخشهای خصوصی و دولتی بخشی از ظرفیت به پذیرش این بیماران اختصاص دارد. بیشتر به پذیرش بیماران کرونا قلب اختصاص یابد.

وی در مورد وضعیت اکسیژن رسانی در بیمارستان ها توضیح داد که “برخی از بیمارستان ها با کمبود روبرو هستند که این موارد نیز تحت درمان است و جای نگرانی در مورد تأمین اکسیژن به بیماران نیست”.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا