اجتماعی

فعالیت‌های قرآنی با جدیت پیگیری می‌شود

دیباروز/ گیلان مدیرکل قرآن کریم، اقامه نماز و اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد فعالیت های قرآنی با جدیت دنبال می شود، گفت: این الگو باید از آموزش حفظ قرآن که در گیلان انجام می شود صادر شود. .

میکائیل باقری امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان قرآنی گیلان که در مجتمع فرهنگی روستای ساحلی انزلی برگزار شد، با بیان اینکه مرهون زحمات همه مربیان، معلمان و مدیران است که نگذاشتند قرآنی شود. فعالیت ها محو می شوند در دوران کرونا حتی خودشان در رشته های چهار و پنج شرکت کردند و درخشیدند، ممنون.

وی با بیان اینکه علیرغم همه مشکلات موجود فعالیت های قرآنی با جدیت دنبال می شود، افزود: گیلان همواره یکی از استان هایی است که در زمینه قرآن کارهای ویژه ای انجام می دهد و همواره در پرورش حافظان قرآن سرآمد بوده است، گیلانی در مسابقات بین المللی حضور داشته است. مسابقات قرآن و این افتخار بزرگی است.

باقری ادامه داد: این الگوی آموزش حفظ قرآن که در گیلان صورت می گیرد باید صادر شود. هر حافظی باید مثل او هشت نفر حافظ قرآن را زیاد کند و تربیت کند و همیشه همینطور است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: فعالان قرآنی اگر احساس می کنید مرحله ای که در آن قرار دارید جای مناسبی است دریغ نکنید و با قدرت ادامه دهید زیرا دشمن سعی می کند ما را … اقلیت کند، پس شما نباید به این حملات توجه کنید، این کار را انجام دهید زیرا یکی از تاکتیک های دشمن این است که به ما نشان دهد ما در اقلیت نیستیم.

وی ادامه داد: امیدواریم روز به روز بر تعداد حافظان و حافظان قرآن افزوده شود. اگر قرآن بخوانیم و حفظ کنیم و عمل نکنیم فایده ای ندارد. طهارت دل و توکل و اعتقادش به آن دائمی است پس از راه قرآن منحرف نمی شویم.

علم قرآن بهترین علم است

همانطور که محمد فیضی در این مراسم گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به قرآن و معارف دینی نیاز داریم. هر چه عوامل انحرافی بیشتر باشد، نیاز انسان به هدایت الهی بیشتر می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه این کتاب آسمانی در طول زمان هایی که از نزول قرآن می گذرد، نشان دهنده ریسمان نیرومند الهی بوده که در حمل انسانیت و تقرب انسان به خدا نقش داشته است، افزود: در در زمان حاضر که عصر اختلاف و نزاع است، فضای مجازی به دشمن بشریت و فطرت بشر تبدیل شده است که از این ابزار برای فریب نسل جوان استفاده می کنند، بنابراین حکمی قوی تر از قرآن برای مقابله با آن نمی بینیم. صدمه.

فیضی گفت: قرآن انسان را دگرگون می‌کند و هر که گرد قرآن محفوظ است حفظ و هدایت می‌شود و هر چه پیوند خویشاوندی بیشتر شود، محفوظ می‌ماند.

با اشاره به اینکه قرآن همیشه در متون آموزه های دینی بوده است، تصریح کرد: اهتمام جدی به مسئله قرآن و دستورات قرآنی است که با جدیت دنبال می شود تا بتوانیم بگوییم کار خود را انجام داده ایم. بهترین در حضور قرآن. .

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: در نظام آموزش و پرورش 12 سال قرآن به عنوان کتاب درسی داریم. بیایید در مسیر درک این علم مفید حرکت کنیم و در عمر کوتاه خود بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه علوم قرآنی بهترین علوم مفید است، خاطرنشان کرد: در نظام برنامه ریزی باید به قرآن نزدیک شد و قرآن و معارف دینی را به زندگی تحصیلی دانش آموزان معرفی کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا