قانون، دستگاه قضایی و مساله توهین به مقامات

شعارزدگی بلای جان مجلس - خبرآنلاین

مردم مطالبات گسترده ای از رژیم ، دولت و دولت دارند و به دلیل برآورده نشدن برخی از آنها ، اعتماد آنها به دولت ضعیف شده و به نوعی این مشکلات توازن در کشور را بی ثبات می کند. از آنجا که هیچ گفتگوی مشترک و نهادی در کشور ما وجود ندارد و هیچ انتقادی سازنده وجود ندارد ، متأسفانه توهین ، توهین و خشم جای انتقاد سازنده و حاکمیت قانون را گرفته است.

توهین ها به طور کلی برای هر کسی زشت است ، و حتی برای گروه های ارزشی ، هر نماینده مجلس یا روحانیت زشت تر است. متأسفانه در ماه های اخیر افراد بیشتری را دیده ایم که از سخنگویان اخلاقی رادیو و تلویزیون هستند. کسانی که باید طرفدار اخلاق باشند و به جامعه توهین و اهانت نکنند و طرفداران اندیشه اسلامی و اخلاقی باشند؛ آنها توهین ها ، توهین ها و توهین هایی را می کنند که در آنها نیست.

در قوانین ما ، توهین به مقامات ، به ویژه توهین به رهبری و رئیس جمهور ، جرم است. رئیس جمهوری رتبه دوم ایالت را به خود اختصاص داده است و اگر شخص یا م institutionسسه ای عملکرد وی را مورد انتقاد قرار دهد ، باید از آن مطابق با متن صریح قانون اساسی و اختیاراتی که قانون به وی اعطا کرده استفاده کند و از نظر اخلاقی انتقاد کند ، زیرا الگوهای جامعه باید اخلاق را بهتر از دیگران در نظر بگیرند.

در ماههای اخیر ، در برخی از تجمعات ، در برخی جلسات پارلمان ، در رای اعتماد وزیر صمت بین سخنرانان رادیو و تلویزیون (به عنوان مثال روز بیت المقدس) و برخی جمعه ، شاهد اتهامات و توهین به رئیس جمهور بوده ایم. ائمه.

در پایان ، این کار نمی کند و هرکسی که توهین کند ، محبوبیتی کسب نخواهد کرد و یا در بین مردم اعتماد نخواهد کرد. مردم دوست دارند قدمی در مشکلاتشان بردارند. به ویژه نمایندگان مجلس باید به جای توهین به آنها از اختیارات پارلمان استفاده کنند. خودشان ببینند که آنها در چند ماه گذشته زندگی مجلس چه گام های مثبتی برای حل مشکلات مردم و تحریک آنها به جای توهین به مردم برداشته اند.

اگر به انتخابات گذشته برگردیم ، متأسفانه ، تصویر بسیار مشمئز کننده ای از بحث های انتخاباتی در ذهن مردم وجود دارد که مردم به جای ارائه برنامه های خود ، شروع به تخریب حریف قبل از انتخابات و بالا رفتن روی شانه های او می کنند تا جای خوبی برای او بدانید که این برای یک جامعه مذهبی مناسب نیست. مشمئز کننده ترین این موارد مربوط به این موارد است ، مانند دادگستری که قرار است توهین به مقامات را دنبال کند.

* عضو حزب المطلق و نماینده سابق پارلمان

دکمه بازگشت به بالا